07-03-2013

Slimme bedrijven strijden om de Dutch Business Intelligence Award 2013

Deel dit bericht


Wie neemt goede beslissingen aan de lopende band? Wie heeft zijn informatiehuishouding zo goed op orde dat de concurrentie het nakijken heeft? Wie heeft een heel nieuw business model ontwikkeld rond data? De 8e editie van de verkiezing ‘Slimste organisatie van Nederland’ is van start gegaan. De jury roept alle slimme organisaties op om deel te nemen aan de IQ-test voor organisaties en zo mee te dingen naar de titel ‘Slimste organisatie van Nederland 2013’. De winnaar zal op 1 oktober 2013 de prestigieuze Dutch Business Intelligence Award in ontvangst mogen nemen.

Tot 30 juni 2013 inschrijven
Organisaties kunnen zich tot en met 30 juni a.s. inschrijven op de website www.slimsteorganisatie.nl. Hierna zal een vakjury zich over de inschrijvingen buigen en een oordeel vellen over welke bedrijven doorgaan naar de volgende ronde. De vijf slimste kandidaten gaan kort erna op auditie bij de voltallige vakjury om hun case toe te lichten. De wedstrijd staat in het teken van ‘all-round vision, analytics, alignment & agility’, vier essentiële kenmerken van intelligente organisaties. Niet meer het handjevol managers mag sturen, maar iedereen die betrokken is.

Winnaar 2012: Coolblue
Coolblue domineert met haar informatiestrategie, intelligente organisatiemodel en specialistische aanpak de markt voor consumentenelektronica in Nederland en België op het Internet. In 12 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid van een omzet van 0 naar 168 miljoen in 2012. Mede dankzij Business Intelligence zijn zij niet alleen in staat om het totale proces van werving tot bezoekers, verkoop en service beter te begrijpen en tegelijk te verbeteren, maar ook te innoveren en de business uit te breiden door goed te speuren naar gaten in de markt. “Apetrots ben ik dat we de prestigieuze Dutch Business Intelligence Award hebben gewonnen! Het is een zeer mooi resultaat van een (bijna) obsessieve drang voor een hoge klanttevredenheid gecombineerd met een naadloze IT integratie.” Pieter Zwart – CEO Coolblue.

Uitreiking en bekendmaking van de winnaar: 1 oktober a.s.
De genomineerden zullen 1 oktober a.s. tijdens het Congres ‘Business Intelligence: 365 dagen slimme organisaties’ publiekelijk presenteren waarom hun organisatie de ‘Slimste organisatie van Nederland’ is. De vakjury zal op die dag de winnaar bekendmaken en de daaraan gekoppelde Dutch Business Intelligence Award 2013 uitreiken. Rens de Jong, presentator bij BNR Nieuwsradio, zal de dag voorzitten.

Jury 
De jury heeft nieuwe krachten aangetrokken: prof. dr. Piet Ribbers van de Tilburg School of Economics and Management, Rick van der Lans (foto), onafhankelijk adviseur, docent en auteur op het terrein van Business Intelligence, Pieter Zwart, CEO van Coolblue, winnaar van de Dutch Business Intelligence Award 2012 en Rens de Jong, presentator bij BNR Nieuwsradio.
 

Partners