05-02-2013

Big Data zoekmachine van Graydon

Deel dit bericht


Graydon lanceert een slimme zoekmachine die de eigenschappen van alle websites van bedrijven in Nederland indexeert. Deze ‘big data’ methode is vrij nieuw in Nederland. Het resultaat zijn lijsten met toegespitste prospects.

Graydon koppelt haar bedrijvendatabase aan informatie die op internet te vinden is. Met deze ‘big data’-sets creëert het prospectlijsten voor marketeers en ondernemers. Met behulp van een krachtige zoekmachine vinden gebruikers bedrijven op wat zij werkelijk doen in plaats van gebruik te maken van een standaard activiteitenindeling op branches en omvang.

Met de nieuwe zoekmachine zorgt Graydon voor een extra verdieping in het prospecteren. Met deze zoekmachine is het mogelijk om ook te kijken naar de inhoud van de websites van interessante prospects. De gebruiker bepaalt op welke criteria hij zoekt. De zoekmachine zoekt vervolgens naar bedrijven die deze woorden op hun website hebben staan. De gebruiker verfijnt de zoekopdracht vervolgens met elementen als DMU, regio, branche en aantal werknemers. Op aanvraag zelfs met kredietwaardigheid. Met deze nieuwe kennis maken bedrijven een kwalitatief betere doelgroepselectie en realiseren zij een hogere conversie. Dit resulteert in meer winstgevende klanten tegen lagere marketingkosten, aldus Graydon.

 

Partners