10-07-2012

Ziggo kiest voor SAS analytics software

Deel dit bericht


Ziggo, aanbieder van media- en communicatiediensten, heeft SAS business analytics software in gebruik genomen. De implementatie is gedaan door Crystalloids.

De SAS Real-Time Decision Manager software voorziet de contact center agents van Ziggo van real-time relevante informatie. Daarmee kan het klantadvies en de kwaliteit van de dialoog tussen klant en contact center medewerker verbeteren, aldus  Mieke De Ketelaere, Regional Lead Customer Intelligence bij SAS. "SAS Real-Time Decision Manager is ontworpen om de relevante klantinformatie te bieden die een dergelijke, persoonlijke ervaring mogelijk maakt en de medewerkers helpt de klant een zo goed mogelijk aanbod te doen."

Bij veel organisaties is het aanbod aan de klant en de kwaliteit en relevantie ervan sterk afhankelijk van de individuele capaciteiten, kennis en ervaring van de medewerkers. Door hen te voorzien van real-time relevante informatie kan de klant makkelijker en beter op maat worden bediend. De contact center-medewerker krijgt met SAS Real-Time Decision Manager een compleet en actueel beeld van de klant, zijn producten en het gebruik ervan. Vervolgens doet de SAS-oplossing in real time concrete aanbevelingen over de meest geschikte aanbieding ("Next Best Offer") voor die klant.
Edgar Pors, Senior Channel Manager van Ziggo: "Met deze nieuwe toepassing kunnen we niet alleen meer rendement uit het klantcontact halen, maar verbeteren we ook de klantloyaliteit en -tevredenheid door passend advies en een betere kwaliteit van het gesprek.
 
De implementatie is verzorgd door Crystalloids, een organisatie met veel ervaring op het gebied van real-time marketing projecten.

Door: Witold Kepinski

Partners