Ziggo, aanbieder van media- en communicatiediensten, heeft SAS business analytics software in gebruik genomen. De implementatie is gedaan door Crystalloids.
De SAS Real-Time Decision Manager software voorziet de contact center agents van Ziggo van real-time relevante informatie. Daarmee kan het klantadvies en de kwaliteit van de dialoog tussen klant en contact center medewerker verbeteren, aldus Mieke De Ketelaere, Regional Lead Customer Intelligence bij SAS. "SAS Real-Time Decision Manager is ontworpen om de relevante klantinformatie te bieden die een dergelijke, persoonlijke ervaring mogelijk maakt en de medewerkers helpt de klant een zo goed mogelijk aanbod te doen."
Bij veel organisaties is het aanbod aan de klant en de kwaliteit en relevantie ervan sterk afhankelijk van de individuele capaciteiten, kennis en ervaring van de medewerkers. Door hen te voorzien van real-time relevante informatie kan de klant makkelijker en beter op maat worden bediend. De contact center-medewerker krijgt met SAS Real-Time Decision Manager een compleet en actueel beeld van de klant, zijn producten en het gebruik ervan. Vervolgens doet de SAS-oplossing in real time concrete aanbevelingen over de meest geschikte aanbieding ("Next Best Offer") voor die klant.
Edgar Pors, Senior Channel Manager van Ziggo: "Met deze nieuwe toepassing kunnen we niet alleen meer rendement uit het klantcontact halen, maar verbeteren we ook de klantloyaliteit en -tevredenheid door passend advies en een betere kwaliteit van het gesprek.
De implementatie is verzorgd door Crystalloids, een organisatie met veel ervaring op het gebied van real-time marketing projecten.
Door: Witold Kepinski
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht