18-09-2024

Cmotions wil Nederlandse Data Science markt opschudden

Deel dit bericht

The Digital Neighborhood, een groep Europese techbedrijven die gespecialiseerd zijn in Microsoft AI en Cloud, maakt bekend dat haar drie Data Science bedrijven, 2Foqus, Active Professionals en Cmotions, samen verder gaan onder de naam Cmotions. Het nieuwe Cmotions richt zich op het leveren van complete end-to-end oplossingen voor de gehele waardeketen van data met behulp van AI en gaat daarmee het verschil maken in de Nederlandse Data & AI markt.

Door samen te gaan kunnen de bedrijven beter gebruikmaken van elkaars sterke punten als een geïntegreerde Practice binnen de groep. Waarbij ze een volledige set van diensten kunnen aanbieden, waaronder Data Strategie, Data Management, Data Engineering, Data Analytics, Data Science en AI-gedreven innovatie. Met deze stap committeert Cmotions zich aan het ontwikkelen van AI-oplossingen en het leveren van meetbare, datagestuurde resultaten voor de klanten van The Digital Neighborhood.

Nieuwe leiding
De nieuwe organisatie staat onder leiding van JanJaap Kolleman (CEO), ondersteund door Mikel Snijders (COO), Agnes Heijboer (CFO), Dave Jansen (CCO), Kees Groenewoud (CPO) en Gaby Smit (Partnerships). “De afgelopen maanden hebben onze teams elkaar opgezocht om samen AI-gebaseerde projecten uit te voeren. Hieruit bleek de kracht van onze gezamenlijke expertise. Het formaliseren van deze samenwerking in het nieuwe Cmotions was dan ook een logische vervolgstap, waarmee de kracht van AI en Data Science nog beter benut wordt. Met meer dan honderd specialisten hebben we een goede uitgangspositie om leidend te worden in de Nederlandse Data & AI markt. Samen zullen we een breder, beter geïntegreerd en innovatief dienstenportfolio aanbieden,” zegt CEO Kolleman.

Mikel Snijders voegt daaraan toe “De komende maanden gaan we de verschillende onderdelen van onze organisaties samenvoegen, processen optimaliseren en onze commerciële activiteiten op één lijn brengen. Onze focus hierbij is om een sterkere AI-gedreven Data Science propositie te maken, waar de expertise van alle drie bedrijven samenkomen. De komende maanden houden we onze klanten en stakeholders op de hoogte van welke veranderingen we achter de schermen doorvoeren om een optimale dienstverlening te bieden aan onze klanten. Onze nieuwe organisatie wordt op 1 januari 2025 operationeel.”

“Tijdens de integratie gaan we natuurlijk door met het ontwikkelen van geavanceerde AI-oplossingen om met de gezamenlijke kracht van 2Foqus, Active Professionals en Cmotions een nog betere basis voor innovatie te creëren. De nieuwe oplossingen zullen de 2.700 klanten van The Digital Neighborhood nog betere inzichten, nieuwe perspectieven en geavanceerde AI-mogelijkheden bieden,” aldus Kees Groenewoud.

Microsoft Most Valuable Professionals
Met achttien Microsoft Most Valuable Professionals (MVP’s) versterkt The Digital Neighborhood het vermogen van Cmotions om AI- en Cloud-innovaties te leveren, waarbij de diepgaande branche-expertise van de groep optimaal benut wordt.

Partners