Salesforce introduceert functionaliteiten in Automotive Cloud, de cloudoplossing die het bedrijf biedt voor de auto-industrie. De vernieuwingen helpen autobedrijven data en AI te benutten voor gepersonaliseerde belevingen, wagenparkbeheer en om het lenen en leasen van auto’s makkelijker te maken.
In 2030 zal 95 procent van alle nieuw verkochte auto's connected zijn. De connected cars die nu rondrijden, genereren naar schatting al 25 gigabyte aan data per uur - data die autobedrijven kunnen benutten om de gepersonaliseerde ervaringen te bieden die klanten verwachten en nieuwe inkomstenstromen te genereren. Automotive Cloud brengt data van een autofabrikant samen, van telematica tot onderhoudsdata en klantdata. Hiermee kan de fabrikant nieuwe features realiseren die een realtime, gecontextualiseerd beeld geven van wat er in een auto gebeurt. Hierdoor kan elke bestuurder een gepersonaliseerde ervaring krijgen.
"Met realtime data, betrouwbare AI en automatisering brengen we de auto-industrie een stap dichterbij een toekomst waarin software-gedefinieerde voertuigen de norm zijn", zegt Jeroen Heijmans, Head of Enterprise en Deputy Country Leader Nederland bij Salesforce. "Automotive Cloud biedt een realtime digitaal overzicht van alle connected functies, diensten en telematicadata van een voertuig, zodat autofabrikanten deze kunnen combineren met alles wat ze weten over de bestuurder om gepersonaliseerde, connected auto-ervaringen waar te maken."
Salesforce Automotive Cloud bevat de volgende innovaties:
Connected Vehicle Visualization is een realtime visualisatie van de connected functies en diensten van een voertuig die het voor autofabrikanten makkelijker maakt om betere in-car ervaringen te bieden, zoals hulp op afstand en het tonen van relevante nieuwe diensten aan consumenten, bijvoorbeeld door hen te informeren over een gratis proefversie van een parkeerhulp.
Actionable Telematics zal autofabrikanten helpen telematicadata te monitoren, zoals de locatie van het voertuig, de snelheid, de brandstof- en het batterijverbruik. Automatisering wordt gebruikt om veranderingen in de status van de auto te detecteren en klanten te waarschuwen. Automotive Cloud kan bijvoorbeeld de data van een voertuig uitlezen, een stijging van het aantal omwentelingen per minuut (RPM's) of een daling van de bandenspanning waarnemen. Vervolgens wordt er automatisch een melding naar het infotainmentsysteem gestuurd om de bestuurder te waarschuwen voor mogelijk gevaar.
Automotive Cloud wordt aangestuurd door Salesforce Data Cloud en verbindt op een veilige manier data uit elke bron, zoals telematics en beheersystemen van dealers. Hierdoor hebben autobedrijven een uniforme, realtime basis van data om connected voertuig- en bestuurderservaringen op te bouwen.
Met Einstein Studio kunnen autofabrikanten eenvoudig aangepaste AI-modellen bouwen en trainen door gebruik te maken van technologiepartners uit het Salesforce ecosysteem. Het gebruik van connected car data met aangepaste AI modellen maakt het voor autofabrikanten mogelijk om voorspellende inzichten te leveren. Autofabrikanten kunnen dealers bijvoorbeeld automatisch waarschuwen wanneer de auto van een bestuurder bijna 100.000 km heeft gereden en nieuwe, beschikbare auto's laten zien die voldoen aan de voorkeuren van de bestuurder. Daarop kan zelf geanticipeerd worden door gepersonaliseerde kortingen en inruil aanbiedingen te laten zien.
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
Deel dit bericht