24-09-2021

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers' Choice

Deel dit bericht

Dataiku is uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers’ Choice for Data Science and Machine Learning Platforms. Organisaties die Dataiku gebruiken, maken hun mensen beter door ze in staat te stellen betere beslissingen te nemen aan de hand van data. Ongeacht of ze nu technisch geschoold zijn en in code werken of aan in de business-kant actief zijn met low-code en no-code.

Peer Insights Customers’ Choice Distinction van Gartner is gebaseerd op de feedback en de beoordelingen van eindgebruikers, die professionele ervaring hebben met het kopen, implementeren en/of gebruiken van Dataiku. “We zijn erg blij dat we zijn uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms. Deze waardering onderstreept onze toewijding om voor elke klant de beste ervaring te leveren bij het ontwikkelen via onze software en het werken met onze teams”, zegt Kurt Muehmel, Chief Customer Officer bij Dataiku. “Wij geloven dat elke organisatie kan profiteren van een AI-strategie, waarbij data een integraal onderdeel is van de dagelijkse werkzaamheden, ongeacht de ongeacht de grootte van het bedrijf of de branche waarin het actief is. We zijn erg blij met de feedback die onze klanten delen via de Gartner Peer Insights, deze feedback helpt ons bij het ontwikkelen van een platform met services die echt impact hebben en waarde bieden.”

In het onderzoek van Gartner krijgt Dataiku onder andere de hoogste algemene beoordeling (4.8/5.0 in juni 2021, gebaseerd op 132 beoordelingen), die meet hoe tevreden bestaande klanten zijn. Bovendien zou 95 procent van de ondervraagden Dataiku aanbevelen. Ook is Dataiku de enige Customers’ Choice-leverancier in het Global Enterprise-segment (meer dan tien miljard dollar) in de regio’s Noord-Amerika, Europa, Midden-Oosten en Afrika.   

Dataiku is opgericht in 2013 en stelt meer dan 450 bedrijven wereldwijd in staat om met één end-to-end platform AI- en analytics-applicaties te ontwerpen, implementeren en beheren. Vorige maand haalde het bedrijf 400 miljoen dollar (ruim 340 miljoen euro) op, tegen een waardering van 4,6 miljard dollar, in een Series E-financieringsronde. Dataiku gelooft dat bedrijven kunnen floreren door ‘Everyday AI’, dit wil zeggen dat AI zo ingebakken zit in alle dagelijkse bezigheden dat het een vast onderdeel is geworden binnen een bedrijf.

Download hier het rapport 2021 Gartner Peer Insights 'Voice of the Customer': Data Science and Machine Learning Platforms.

Partners