18-09-2020

ThoughtSpot betreedt Nederlandse markt

Deel dit bericht

ThoughtSpot, aanbieder in search- en AI-gedreven analytics, kondigt aan de Nederlandse markt te betreden. Ook heeft het bedrijf met T-Mobile de eerste lokale enterprise klant opgetekend.
 
De uitbreiding naar Amsterdam volgt op een jaar van recordgroei waaronder een verdubbeling van de omzet. Ook werd ThoughtSpot voor het tweede opeenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms en opende het kantoren in Duitsland en Frankrijk. In 2019 haalde ThoughtSpot een Series E-investering binnen van 248 miljoen USD. Hiermee werd de waarde van het bedrijf uit Silicon Valley verdubbeld naar 1.95 miljard USD.

Volgens ThoughtSpot kan iedereen met haar AI-gedreven analytics platform snel en eenvoudig miljarden rijen data analyseren en binnen enkele seconden antwoorden krijgen. Met SpotIQ, de AI-engine van ThoughtSpot, kunnen gebruikers eenvoudig een onderwerp, keyword of grafiek aanklikken en het systeem genereert automatisch de duizenden queries die de gebruiker nodig heeft, maar zelf niet aan gedacht heeft. Met verschillende opties voor deployments hebben organisaties de flexibiliteit om te kiezen wanneer en hoe ze hun data inzetten voor search- en AI-gedreven analytics.

De Europese markt is een belangrijk onderdeel geweest van de go-to-market strategie van ThoughtSpot. Vlak na de start in Noord-Amerika opende het een kantoor in Londen. Het zag direct belangstelling van bedrijven in heel Europa. Met de uitbreiding naar Nederland kan het de groei in deze regio versnellen. Met de officiële start van ThoughtSpot in Nederland kan het bedrijf ook lokale ondersteuning bieden aan bestaande partners waaronder Wipro, FlexAnalytics en Merkle.

Partners