Toucan Toco, specialist in data storytelling, breidt het team in Amsterdam uit met Marlous Stam als Growth Marketer. Stam wordt verantwoordelijk voor de lokale marketingstrategie die een bijdrage moet leveren aan de ambitieuze groeiplannen van Toucan Toco. Het bedrijf wil in 2023 vijftigduizend gebruikers hebben bij tweehonderd klanten in Nederland.
Voordat Stam bij Toucan Toco aan de slag ging, was ze in dienst bij Teamleader als Field Marketing Specialist, waar ze zich ook richtte op marketingactiviteiten voor de Nederlandse markt. Verder organiseerde ze daar MKB Masterclasses en het Work Smarter event om ondernemers te inspireren ‘slimmer’ te werken.
Yann Toutant, Country Manager Benelux bij Toucan Toco, is blij Marlous te mogen verwelkomen in zijn team. “Nu de beschikbaarheid van data en inzichten daaruit nog belangrijker geworden, zijn steeds meer bedrijven op zoek naar oplossingen die hen helpen sneller, betere beslissingen te kunnen nemen. Ik ben er zeker van dat Marlous ons kan helpen de juiste doelgroepen te bereiken en ons klantportfolio uit te breiden.”
Focus op Nederland
Toucan Toco breidde dit jaar de Nederlandse organisatie al aanzienlijk uit en volgens Toutant is dit nog maar het begin. “We zien dat organisaties in Nederland verder zijn met dataprojecten en open staan voor het beschikbaar maken van data en inzichten voor alle medewerkers. Daarom is dit momenteel de belangrijkste groeimarkt.”
“Het ondersteunen van ondernemers en hen helpen slimmer te werken geeft mij veel voldoening. Dat is een goede match met Toucan Toco, want hun data storytelling-oplossing stelt élke ondernemer in staat om snel en eenvoudig inzichten uit data te halen om gefundeerde beslissingen te nemen”, zegt Stam. “Ik zie ernaar uit om een bijdrage te mogen leveren aan het verwezenlijken van de ambities op de Nederlandse markt en de missie van Toucan Toco om met data storytelling het begrip en gebruik van data te versterken bij iedere medewerker.”
Europese leider
Onder de ruim honderd klanten die gebruikmaken van de oplossingen van Toucan Toco bevinden zich onder meer ISS, l’Oréal, Sodexo en Renault Nissan. In november 2019 ontving het bedrijf in een eerste investeringsronde 12 miljoen euro groeikapitaal. Onlangs werd Toucan Toco in G2 Crowd's Summer 2020 Grid-rapport verkozen tot Europese leider in Analytics Software en leider in Embedded Analytics.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht