29-01-2020

SAS Intelligent Planning Suite verbetert klantervaring voor retailsector

Deel dit bericht

Recente verbeteringen aan de SAS Intelligent Planning Suite hebben deze voorzien van kunstmatige intelligentie en cloudflexibiliteit om retailbedrijven te helpen bij het lokaliseren van assortimenten, optimaliseren van de inventaris, automatiseren van prognoses en het maximaliseren van de winst. Bedrijven als Carrefour, Grupo Exito en Nestle vertrouwen op SAS voor hun succes in tijden van hevige concurrentie.

Effectieve planning maakt een wezenlijk verschil ongeacht of een detailhandelaar elektronica, boodschappen of kleding verkoopt. De productie van goederen zoals candybars, banden of spijkerbroeken vereist ook nauwkeurige voorspelling en planning. Uiteindelijk gebruiken de meest succesvolle bedrijven data en analytics-oplossingen zoals kunstmatige intelligentie en machine learning om aan veranderende consumentenvraag te voldoen.

"Cloud-ready, krachtige SAS analytics-oplossingen helpen retailers om een ​​holistisch beeld van klanten te creëren zonder de behoefte aan een leger van statistici", zegt Dan Mitchell, SAS Director of Retail & CPG. "Integendeel, met geautomatiseerde machine learning en andere AI-technologie die direct kan worden geïmplementeerd via de cloud of op locatie, helpt SAS met geavanceerde analyses retailers om hun klanten beter te begrijpen en te bedienen, de planning van goederen te optimaliseren en de algehele resultaten te verbeteren."

Recente verbeteringen aan SAS Intelligent Planning Suite maken gebruik van SAS Viya, een enkele geconsolideerde en samenhangende omgeving voor grootschalige databewerking, verkenning, geavanceerde analytics en AI. SAS Intelligent Planning helpt detailhandelaren en fabrikanten van consumptiegoederen om een ​​360-graden beeld van hun klanten te creëren en geeft hen de mogelijkheid om geavanceerde analytics in alle processen toe te voegen om hun merchandise-assortiment per markt, regio, stad of individuele winkel an te passen, de nauwkeurigheid van verkoopplanning en prognoses te verbeteren, voorraadbeheer te optimaliseren en een effectief prijsbeleid te voeren voor maximale marges.

Partners