Recente verbeteringen aan de SAS Intelligent Planning Suite hebben deze voorzien van kunstmatige intelligentie en cloudflexibiliteit om retailbedrijven te helpen bij het lokaliseren van assortimenten, optimaliseren van de inventaris, automatiseren van prognoses en het maximaliseren van de winst. Bedrijven als Carrefour, Grupo Exito en Nestle vertrouwen op SAS voor hun succes in tijden van hevige concurrentie.
Effectieve planning maakt een wezenlijk verschil ongeacht of een detailhandelaar elektronica, boodschappen of kleding verkoopt. De productie van goederen zoals candybars, banden of spijkerbroeken vereist ook nauwkeurige voorspelling en planning. Uiteindelijk gebruiken de meest succesvolle bedrijven data en analytics-oplossingen zoals kunstmatige intelligentie en machine learning om aan veranderende consumentenvraag te voldoen.
"Cloud-ready, krachtige SAS analytics-oplossingen helpen retailers om een holistisch beeld van klanten te creëren zonder de behoefte aan een leger van statistici", zegt Dan Mitchell, SAS Director of Retail & CPG. "Integendeel, met geautomatiseerde machine learning en andere AI-technologie die direct kan worden geïmplementeerd via de cloud of op locatie, helpt SAS met geavanceerde analyses retailers om hun klanten beter te begrijpen en te bedienen, de planning van goederen te optimaliseren en de algehele resultaten te verbeteren."
Recente verbeteringen aan SAS Intelligent Planning Suite maken gebruik van SAS Viya, een enkele geconsolideerde en samenhangende omgeving voor grootschalige databewerking, verkenning, geavanceerde analytics en AI. SAS Intelligent Planning helpt detailhandelaren en fabrikanten van consumptiegoederen om een 360-graden beeld van hun klanten te creëren en geeft hen de mogelijkheid om geavanceerde analytics in alle processen toe te voegen om hun merchandise-assortiment per markt, regio, stad of individuele winkel an te passen, de nauwkeurigheid van verkoopplanning en prognoses te verbeteren, voorraadbeheer te optimaliseren en een effectief prijsbeleid te voeren voor maximale marges.
21 en 22 maart 2023 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
4 april 2023 (Face-to-face én Live Video Stream) Schrijf in voor al weer de tiende editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Datamesh, Analytics ...
5 april 2023 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontwe...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp This workshop introduces concept modelling from a non-technical perspective, provides tips and guidelines for the analyst, and explores entity-relationship modelling at conceptual and logical...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop door Thomas Frisendal In deze workshop van een halve dag zal de Deense expert Thomas Frisendal laten zien wat graph technologieën in de praktijk betekenen. Hij zal ook laten zien hoe graph oplossi...
13 april 2023 Praktische workshop Datavisualisatie en Human Data Stories. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling, data science en de data artist? Lex Pierik behandelt de stromingen...
8 t/m 10 mei 2023 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managemen...
11 en 12 mei 2023 Praktische workshop Data Governance & Stewardship door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel Wat betekent Data Governance eigenlijk, hoe kunnen we het praktisch laten werken en wat zijn de implicaties? Deze 2-daagse cursus bie...
Deel dit bericht