Data is the new gold. Particularly for a multinational company such as Heineken that has to take into account both regional and international economic aspects and consumer preferences. To be able to take well-considered decisions in the future based on internal and external data, Heineken wants to make its organisation data-driven. First step? Migrate the most important programs to a Business Intelligence-platform (BI) in the cloud.
The previous platform did not have enough capacity to handle future data growth. “And that is precisely what you need for flexible and innovative operations in the future”, says Joost van Heusden, CoE lead MDM/BI at Heineken. How can we use advanced analytics to stay ahead of the competition? Heineken decided to build a data platform in the cloud as the foundation for its data-driven business.
Solid and scalable foundation
The brewer contracted IBM to provide support during the first steps on the road to a data-driven operational management. IBM’s foundation is a BI-platform in the cloud based on SAP HANA. Important Finance & Procurement, Supply chain, Commerce and Human Resources applications, etc. operate on this. The capacity is unlimited, which means Heineken need not worry about converting all its applications and data.
Cross-business insights
Heineken now has one centralised platform for all applications and data. Van Heusden explains: “Our work is cross-business. All domains use the platform for their own programs. The Spend Analysis Tool, for example, which gives Finance & Procurement a better insight into purchases and their return. Or the Global Media Hub that allows marketeers to analyse which aspects of what campaigns are more and less successful.”
Keeping promises
Heineken’s data platform in the cloud gives it sufficient capacity. “That is crucial because the more data the better the insights. Application and data-usage can suddenly soar. We need to be prepared for this”, says Van Heusden. In addition, I can now be confident that I can deliver on my promises to internal stakeholders.” And perhaps more importantly, the various departments and teams within Heineken can in turn deliver on the promises made to their suppliers, customers and consumers.
Curious how Heineken experienced its first step on the road to a data-driven organisation?
5 december 2023 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar de...
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value t...
9 april 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van E...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
Deel dit bericht