16-09-2019

ABN AMRO doet mee aan 100 miljoen dollar investering in Trifacta

Deel dit bericht

Trifacta, aanbieder in data wrangling, heeft aangekondigd dat het bedrijf een financiering van 100 miljoen dollar heeft verkregen. Deze financieringsronde verwelkomt nieuwe investeerders, waaronder Telstra Ventures, Energy Impact Partners, NTT DOCOMO Ventures, BMW iVentures en ABN AMRO Digital Impact Fund. Het omvat ook extra investeringen van bestaande investeerders, waaronder Accel Partners, Cathay Innovation, Google, Greylock Partners, Ignition Partners en Infosys.

De kapitaalinjectie moet de acceptatie van Trifacta's data wrangling-platform bevorderen, dat een self-service benadering biedt voor het opschonen en voorbereiden van data. De investering zal ook de uitbreiding van het bedrijf naar nieuwe regio's, verticale markten en productgebieden versnellen. Telstra en NTT DOCOMO zullen een belangrijke rol spelen bij het vergroten van het klantensucces in Asia Pacific en zullen helpen om voet aan de grond te krijgen in de telecommunicatiemarkt. De strategische investeerders BMW, Energy Impact Partners en ABN AMRO Digital Impact Fund willen zorgen voor breder succes in de sectoren automotive, energie, nutsbedrijven en bankwezen.

Marcel Kramer, hoofd Data Engineering bij ABN AMRO, zegt over de deelname: "Als onderdeel van onze datastrategie zijn we gericht op het vinden van oplossingen waarbij ons bedrijf intelligente technieken kan gebruiken om data op te schonen en voor te bereiden. ABN AMRO ziet Trifacta als een belangrijke factor die tijd en kosten voor het verfijnen van onbewerkte gegevens aanzienlijk vermindert. Dit helpt ons bij het bevorderen van een op samenwerking gebaseerde datacultuur die waardecreatie op basis van data versnelt.”

Hoge mate van self-service
Het afgelopen jaar heeft Trifacta een enorme klantgroei meegemaakt. Meer dan 10.000 organisaties wereldwijd, zoals IQVIA, Visa, Autodesk, Kaiser Permanente, BNSF, PepsiCo, Stanley Black & Decker, Franklin Templeton, Sumitomo Banking Corporation, New York Life en The Commonwealth Bank of Australia, vertrouwen op Trifacta’s data wrangling oplossingen.
Volgens CEO Adam Wilson van Trifacta hebben bedrijven het afgelopen decennium geprobeerd meer datagedreven te worden. “Maar de meeste organisaties hebben weinig gedaan om mensen in staat te stellen problemen met data te omzeilen. Daardoor kunnen ze interessante vragen niet stellen en beantwoorden. Door complexe data engineering-taken te automatiseren en een hoge mate van self-service mogelijk te maken, zorgt Trifacta ervoor dat organisaties de collectieve intelligentie van hun teams kunnen benutten."

Trifacta biedt een 14-daagse gratis proefperiode.

Partners