Last time I walked through the results of some of our usability testing on HyperCards. As I was talking about the write up with a coworker, he mentioned how cool it would be to actually let people put HyperCards to the test for themselves - "like the <insert soft drink here> challenge!" he said without even a twinge of self-consciousness.
So, without further ado, I present to you: The Hyper Challenge.
Now, there are some prerequisites for participating in the challenge: First, you'll need Google Chrome on your computer. Second, you'll need to install the MicroStrategy HyperIntelligence extension from the Google Chrome Web Store.
Getting set up is easy. (I promise.) Navigate to the Google Chrome Web Store
1. Type "HyperIntelligence" in the search bar.
2. Add the HyperIntelligence extension to Google Chrome.
3. Open this blog post in Google Chrome and hover over the company names below to make sure everything is set up correctly:
Apple Facebook Netflix
Now… to the challenge!
Workflow A: Old school research using grids and spreadsheets.
In this workflow, you'll be asked to find three pieces of information about Fortune 500 companies by navigating through a Google Drive spreadsheet.
Click here to access the Google Sheet, set a timer using your phone, and then time how long it takes you to complete the following three tasks:
1. Identify the CEO of Arrow Electronics
2. What's the revenue change for Monsanto Company?
3. How many people work at Pepsi Co.?
How did that go? As expected, right? Now let's try that with zero-click analytics.
Workflow B: Surfacing information with HyperIntelligence
In this workflow, you'll be asked to find three additional pieces of information about the Fortune 500 companies. If you haven't already, please make sure that the HyperIntelligence extension has been installed, is pointing at the correct environment, and that the "companies" card is active (aka green).
Once you've confirmed that everything is set up correctly, set a timer using your phone, and time how long it takes you to complete the following tasks using HyperCards (hint: do a Google search of the company you want to learn more about):
1. Identify the HQ Location of Allstate
2. What are revenues for Colgate-Palmolive Company?
3. How many people work at AT&T?
Tyler Convey is Product Marketing Manager at MicroStrategy.
3 t/m 5 februari 2021 [3 halve dagen online]Praktische tweedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en d...
2 maart 2021 (online seminar op 1 ochtend) Cloud Native technologieën als FaaS (Function-As-A-Service), Cloud Native messaging en Serverless API Management zijn belangrijke bouwstenen voor een nieuwe generatie van integratie-architecturen. ...
8 - 12 maart 2021 [5 halve dagen online]Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelij...
23 en 24 maart 2021 Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij sneller nieuw...
14 en 15 april 2021 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
20 april 2021 (online seminar op 1 ochtend)Praktische workshop met Rogier Werschkull over cloud datawarehousing.Wat zijn de voor- en nadelen van Cloud Datawarehousing en hoe pak je dat aan? Tijdens deze online sessie van een halve dag door expert Ro...
22 april 2021 (online seminar op 1 ochtend) Iedere organisatie heeft te maken met het integreren van systemen en applicaties. Maar hoe worden integratieprocessen en informatiestromen nu werkelijk geautomatiseerd? En hoe pakt u dit op een efficië...
18 mei 2021 Praktische workshop Datavisualisatie en Data-driven Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling, data science en de data artist? Lex Pierik behandelt de stromi...
Deel dit bericht