20-03-2019

Cloudera kent Data Visionary Award toe aan KPN

Deel dit bericht

Cloudera heeft de winnaars van de European Data Heroes Awards 2019 bekendgemaakt. De onderscheidingen erkennen klanten van Cloudera die hun onderneming aanzienlijk hebben getransformeerd door moderne gegevensarchitecturen over hybride en multi-cloud-oplosisngen toe te passen en complexe databeheer- en analytische use-cases op te lossen die zich uitstrekken van Edge tot AI. Elke winnaar in een categorie heeft buitengewone prestaties gehaald uit data die werden aangelevered met Cloudera-technologie.

De winnaars werden aangekondigd tijdens een Cloudera-gala voorafgaand aan DataWorks Summit Barcelona. "De dataprojecten die het zakelijke landschap het afgelopen jaar hebben gevormd, zijn echt indrukwekkend", verklaart Stephen Line, VP EMEA bij Cloudera. "Onze Europese Data Heroes zijn een bewijs van hoe moderne data-architecturen de ervaring van klanten transformeren en zakelijke resultaten genereren die eerder als onhaalbaar werden gezien. We zijn geïnspireerd om samen te werken met teams die innovatie stimuleren en de grenzen verleggen van wat mogelijk is met data. "

Een panel van experts uit de industrie koos de volgende bedrijven als winnaars van de European Data Heroes Awards 2019:
Data Visionary Award - Team bij KPN
Deze categorie erkent het potentieel van Big Data om een ​​organisatie te transformeren en de business te sturen om die visie om te zetten in realiteit. De winnaar heeft tastbare bedrijfsresultaten getoond, zoals nieuwe inkomsten of verbeteringen in klanttevredenheid. KPN gebruikt Hortonworks Data Platform (HDP), Hortonworks DataFlow (HDF) en machine learning om de digitale transformatie van haar business end-to-end te beheren en de klantervaring te verbeteren.

Data Architect - Team bij Credit Agricole
Deze categorie erkent een team dat op een naadloze en creatieve manier Cloudera-technologieën integreert in de infrastructuur van hun organisatie. De winnaar heeft laten zien hoe zij hun moderne data-architectuur hebben geoptimaliseerd. Credit Agricole maakt gebruik van HDP om data-integriteit te bieden bij alle cashmanagementbedrijven, waardoor de algehele processen worden verbeterd. Het platform maakt ook disaster recovery mogelijk voor risicobeheer.

Data Scientist - Team bij T-Mobile Austria
Deze categorie erkent een organisatie met verbeterde analyses, nieuwe bruikbare inzichten of systemen voor gedistribueerd deep learning en kunstmatige intelligentie voor de bedrijfsactiviteiten en klanten van de organisatie. T-Mobile Austria gebruikt HDP om klantgegevens te verwerken en te analyseren die kunnen wijzen op netwerkproblemen. Dit helpt om risico’s te verminderen.

HCC Community Champion - Team bij Orange
Deze categorie erkent een team dat een belangrijke bijdrage levert aan de gemeenschap, zijn expertise en best practices als organisatie deelt en andere Cloudera-klanten helpt succesvol te zijn. Orange gebruikt HDP en HDF om de dataverzameling uit het netwerk te vergroten voor een betere klantervaring met inzichten uit mobiele data.

Cloudera bedankt het jurypanel van experts die de winnaars hebben geselecteerd, onder wie big data thought leader Bernard Marr, Computer Weekly-journalist Brian McKenna en brancheanalist Philip Howard van Bloor Research.

Partners