Whatagraph, een in Amsterdam gevestigde start-up voor digitale marketinganalyse en rapportage, heeft 600.000 euro opgehaald in een financieringsronde geleid door Open Circle Capital, het grootste VC-fonds van Litouwen. Met deze investering is het bedrijf van plan meer werknemers aan te nemen en haar activiteiten uit te breiden.
Whatagraph is een tool die ingewikkelde website- en social analytics-data direct omzet in visuele infographic-rapporten. Het platform is opgericht door Andrius, Justas en Tomas Malinauskas en automatiseert het rapportageproces voor marketingprestaties door gegevens te verzamelen van marketingkanalen en het te presenteren als eenvoudige infographic rapporten. Met name verzamelt het platform datavisualisaties van Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Instagram en andere kanalen. Gebruikers kunnen binnen enkele seconden een snel overzicht van websites en prestaties van sociale media genereren en de rapporten onmiddellijk delen met klanten. Whatagraph vereenvoudigt het proces voor het delen van analysegegevens tussen afdelingen en klanten.
De gemiddelde jaarlijkse groei van de startup ligt rond de 250 procent. De SaaS-oplossing heeft klanten als Heineken, The New York Times, Ogilvy en Berkshire Hathaway. Volgens medeoprichter Justas Malinauskas zal de nieuwe investeringsronde de omzet van het bedrijf met 300 procent laten groeien, en kan Whatagraph zich voorbereiden op een investeringsronde van serie A. "Het zal het bedrijf ook in staat stellen om haar activiteiten uit te breiden - een verdubbeling van het huidige aantal werknemers. Het bedrijf zal uitbreiden op zowel het ontwikkelingskantoor in Klaipeda, Litouwen, als de verkoop- en marketingcentra in Vilnius en Amsterdam."
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
23 mei 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze i...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
Deel dit bericht