19-03-2019

Nederlandse startup Whatagraph zet analytics data om naar infographics

Deel dit bericht

Whatagraph, een in Amsterdam gevestigde start-up voor digitale marketinganalyse en rapportage, heeft 600.000 euro opgehaald in een financieringsronde geleid door Open Circle Capital, het grootste VC-fonds van Litouwen. Met deze investering is het bedrijf van plan meer werknemers aan te nemen en haar activiteiten uit te breiden.

Whatagraph is een tool die ingewikkelde website- en social analytics-data direct omzet in visuele infographic-rapporten. Het platform is opgericht door Andrius, Justas en Tomas Malinauskas en automatiseert het rapportageproces voor marketingprestaties door gegevens te verzamelen van marketingkanalen en het te presenteren als eenvoudige infographic rapporten. Met name verzamelt het platform datavisualisaties van Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Instagram en andere kanalen. Gebruikers kunnen binnen enkele seconden een snel overzicht van websites en prestaties van sociale media genereren en de rapporten onmiddellijk delen met klanten. Whatagraph vereenvoudigt het proces voor het delen van analysegegevens tussen afdelingen en klanten.

De gemiddelde jaarlijkse groei van de startup ligt rond de 250 procent. De SaaS-oplossing heeft klanten als Heineken, The New York Times, Ogilvy en Berkshire Hathaway. Volgens medeoprichter Justas Malinauskas zal de nieuwe investeringsronde de omzet van het bedrijf met 300 procent laten groeien, en kan Whatagraph zich voorbereiden op een investeringsronde van serie A. "Het zal het bedrijf ook in staat stellen om haar activiteiten uit te breiden - een verdubbeling van het huidige aantal werknemers. Het bedrijf zal uitbreiden op zowel het ontwikkelingskantoor in Klaipeda, Litouwen, als de verkoop- en marketingcentra in Vilnius en Amsterdam."

Partners