Capgemini lanceert Capgemini Invent, een nieuwe global business line die business leiders helpt om zich voor te bereiden op de toekomst.
Capgemini Invent verenigt onder één merk de krachten van Capgemini Consulting en de expertise in technologie en data science van de rest van de Group met het onlangs overgenomen LiquidHub, het adviesbureau voor innovatie Fahrenheit 212 en drie creatieve bureaus: Idean, Adaptive Lab en Backelite.
De global business line bestaat uit een team van ruim 6.000 medewerkers, gevestigd in meer dan dertig kantoren en in tien creatieve studio’s over de wereld. Het is de merkbelofte van Capgemini Invent om klanten een end-to-end benadering te bieden, die hen in staat stelt digitale leiders te worden. Dit doet Capgemini Invent door het bedenken en vormgeven van een digitale transformatie strategie en tastbare digitale oplossingen in de vorm van prototypes. Tegelijkertijd bepaalt Capgemini Invent de route voor het opschalen en monitoren door de expertise van de gehele Group te benutten. Zo helpt Capgemini Invent haar klanten om relevant te blijven en concurrentie voor te blijven.
Marc Burger, hoofd van Capgemini Invent Nederland: “Capgemini Invent helpt organisaties om het business potentieel van de digitale mogelijkheden te realiseren. Juist in Nederland is daar behoefte aan. Dat komt doordat in ons land de (zakelijke) dienstverlening en distributie dominant is in tegenstelling tot landen als Duitsland waar de maakindustrie de economie meer domineert. Deze sectoren worden nog meer beïnvloed door technologische ontwikkelingen als analytics, robotics en artificial intelligence. Denk aan chatbots bij de klantenservice of augmented reality, die je helpt visualiseren hoe kleding bij jou zal staan.”
Volgende stap bepalen
De introductie van Capgemini Invent speelt in op een dringende behoefte van bedrijven. “Zij zoeken naar het antwoord op de complexe vraag: “what’s next?” Zo’n vooruitziende blik is van cruciaal belang voor leiders die willen weten waar en hoe ze moeten investeren in hun bedrijf”, vervolgt Burger. “Die behoefte heeft nu zijn hoogtepunt bereikt: het wordt een nijpende kwestie. Een reden hiervoor is dat IoT andere technologieën verbindt, wat leidt tot nieuwe waardeketens en eco-systemen. Hiervoor waren al deze technologieën nog geïsoleerde oplossingen. Nu alles samenkomt, groeit het aantal mogelijkheden explosief. Daarnaast zijn deze technologieën niet langer het domein van de CIO; de hele business accepteert en omarmt deze ontwikkelingen nu de voordelen duidelijker worden. Tot slot zien we dat organisaties het stadium van proofs-of-concept voorbij zijn. Het is nu de uitdaging om uit te groeien tot scale-ups en innovaties bedrijfsbreed te implementeren om het volledig businesspotentieel te benutten. Dit vereist een andere aanpak. Een aanpak waarin waarde-creatie en adoptie leidend is.”
Capgemini Invent wil klanten daarom uitrusten met oplossingen voor bedrijfsproblemen, hen helpen om de ontwikkeling van ideeën tot prototypes te versnellen en hen ondersteunen om die prototypes vervolgens met de kracht van de Group op te schalen tot producten en diensten die nieuwe inkomsten kunnen genereren, klantenbinding vergroten en een duurzame groei stimuleren.
Expertises komen samen
Volgens Cyril Garcia, global CEO Capgemini Invent biedt Capgemini Invent een nieuw model voor digitale transformatie, waarbij belangrijke sectorexpertise samenkomt met interdisciplinaire kennis, van strategie en technologie tot data science en creatief design. “Het is ook verbonden met het groeiende innovatie-ecosysteem van partners en start-ups ten bate van digitale projecten. In nauwe samenwerking met onze klanten, hanteert Capgemini Invent een innovatieve aanpak om organisaties te helpen met hun volgende stap. Hierbij brengt Capgemini Invent zinvolle veranderingen teweeg in elk facet van de organisatie om continue groei te stimuleren.”
Zes divisies van Capgemini Invent
Het bundelen van de expertises tot de nieuwe businessunit Capgemini Invent kan bedrijven helpen nieuwe producten, services en businessmodellen te ontwikkelen, testen en schalen. Om dit te doen, bestaat de nieuwe global unit uit zes geïntegreerde divisies.
- Innovation and Strategy: om een beeld te krijgen bij veranderingen binnen de organisatie en om toekomstige producten, services en businessmodellen te bedenken, ontwerpen en ontwikkelen.
- Customer engagement: om bedrijven te helpen bij elke klantinteractie op waarde te sturen; zodat zij klantrelaties verbeteren en zo business transformatie stimuleren.
- Future of Technology: om samen met onze klanten de mogelijkheden van opkomende technologieën te benutten door oplossingen op maat te creëren voor elke type business en sector.
- Insight Driven Enterprise: maakt gebruik van geavanceerde data-analyse, artificial intelligence (AI)I en automation technologieën om een financiële voorsprong te bereiken en strategische en real-time bedrijfsbeslissingen mogelijk te maken.
- Operations Transformation: helpt om smart activiteiten te creëren door de supply chain, asset management en operationele processen opnieuw uit te vinden om zo uiteindelijk de productiviteit te verhogen en de time-to-market te verkorten.
- People and Organization: om bedrijven te ondersteunen bij hun succesvolle transformatie en voor te bereiden op de toekomst door de cultuur, personeelsbezetting en vaardigheden in het leven te roepen, die nodig zijn voor zakelijk succes in het digitale tijdperk.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht