04-04-2018

Het tijdperk van de intelligente organisatie

Deel dit bericht

De afgelopen drie jaar heeft MicroStrategy met honderden bedrijven en partners gesproken over de uitdagingen van de digitale transformatie. Hoe kunnen bedrijven de aanwezige data en de waarde daarvan gebruiken om deze omslag te maken en concurrerend te blijven? Hoe haal je het maximale uit de vele systemen waar je als bedrijf in hebt geïnvesteerd en ontsluit je deze informatie voor zoveel mogelijk mensen op de device naar keuze?

“Door de vele gesprekken met onze klanten en partners realiseerden we ons dat de sleutel tot succes een combinatie is van de beste technologieën en de beste technieken. Dat hebben wij letterlijk uitgewerkt in een kaart en de naam ‘map of the intelligent enterprise’ gegeven”, vertelt Hugh Owen, Senior Vice President Product Marketing bij MicroStrategy.

Owen_Hugh2.png


Technologie en techniek
“Als MicroStrategy hielden we ons met alle aspecten van deze kaart bezig, maar hadden het nooit in een overzicht samengebracht. Daarnaast zagen we bijvoorbeeld dat grote organisaties 500 licenties hebben, terwijl er maar twintig gebruikers zijn. Waarom? Wellicht wordt het systeem niet goed gebruikt of zijn de mogelijkheden niet volledig bekend. Daarom moet er ook gekeken worden naar de processen, mensen en rollen binnen organisaties. Oftewel de technieken”, vervolgt Owen.

Anderzijds is het belangrijk om een goede inventarisatie te maken van de systemen, diensten en applicaties die er aanwezig zijn en waar je als bedrijf BI- en analyse-applicaties op gaat bouwen. Vaak hebben bedrijven met een gigantische lijst van systemen en leveranciers te maken. De prioriteit van MicroStrategy ligt daarom bij het zorgen voor connectors met al deze systemen.

Single version of the truth
Uiteindelijk gaat het er om dat iedereen op ieder mogelijk device naar dezelfde informatie kijkt om zo gefundeerde beslissingen te kunnen nemen. Owen geeft als voorbeeld een supermarktketen met meer dan 3000 winkels. “In de winkels zelf zijn al veel zaken om in de gaten te houden en te regelen. Denk alleen maar aan de temperatuur van de koelingen, voorraden, levertijden en personeelsplanning. Je wilt dat iedereen op ieder moment naar dezelfde informatie kijkt en daar op kan vertrouwen. Een ‘single version of the truth’.”

De map of the intelligent enterprise laat zien hoe je een intelligenceplatform kunt gebruiken om datalagen te implementeren waar iedereen in de organisatie bij kan en zo toegang krijgt tot betrouwbare informatie.

Stappenplan
“Net als bij iedere kaart moet je weten waar je nu staat en waar je naar toe gaat. Organisaties moeten weten welke middelen er aanwezig zijn en welke uniek zijn, wat medewerkers nodig hebben en welke applicaties van strategisch belang zijn. Vervolgens kunnen ze met behulp van de ‘map of the intelligent enterprise’ een passende route uitstippelen. Een route naar een succesvolle digitale transformatie.”

Bekijk het interview met Hugh Owen.

Partners