31-01-2018

Birst helpt DJO Global om agility en productiviteit te verbeteren

Deel dit bericht

Birst kondigt aan dat DJO Global, wereldwijd leverancier van medische hulpmiddelen voor revalidatie, pijnbeheer en fysiotherapie, het Birst-cloudanalyticsplatform gebruikt om de agility en productiviteit te verbeteren. Gebruikers binnen de organisatie kunnen analyses – die via selfservice-mogelijkheden beschikbaar zijn – gebruiken om verkoop- en supply chain-prestaties te verbeteren. Deze analytische inzichten helpen DJO Global om te transformeren naar een meer datagedreven organisatie.

DJO Global, leverancier van medische apparaten die mensen in beweging moeten krijgen en houden, is actief in 27 landen, waaronder de Benelux, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Argentinië, Japan, Singapore, India, Brazilië en de Verenigde Staten. De productlijnen omvatten orthopedische hulpmiddelen en revalidatiemiddelen, waaronder braces, botgroeistimulatoren, vasculaire therapiesystemen, compressiekleding, therapeutische schoenen, inlegzolen, elektrische stimulatoren die voor pijnbeheersing worden gebruikt en fysiotherapieproducten. De gegevens van DJO Global bevonden zich voorheen in vijf afzonderlijke ERP-systemen en werden geanalyseerd met behulp van drie afzonderlijke BI-hulpprogramma’s, waaronder een desktop discovery-systeem. DJO Global stond voor de uitdaging om gegevens uit die verschillende bronnen te verzamelen, ervoor te zorgen dat de gegevens correct en up-to-date zijn, om ze vervolgens tijdig aan de besluitvormers te kunnen leveren.

Selfservice-mogelijkheden
Chris Fitzharris, Director of Business Intelligence and Enterprise Performance Management bij DJO Global, licht toe: “Analytische inzichten bieden de mogelijkheid om te anticiperen op en te profiteren van wat er in het bedrijf gaat gebeuren. We worden niet meer beperkt door enkel een historisch beeld van wat er gebeurd is. Voorheen bestond ons proces uit het extraheren van gegevens uit al onze ERP-systemen, ze in Excel-bestanden te zetten, deze bestanden op te schonen om vervolgens te proberen de gegevens te interpreteren. Dit duurde normaliter weken en de informatie verouderde snel”, aldus Fitzharris. “Met Birst hebben we nu een zeer snelle data-analyse engine. Dit systeem biedt veel sneller inzichten en helpt ons aan betere zakelijke beslissingen te nemen die gebaseerd zijn op een enkele informatiebron.”

Het aantal zakelijke medewerkers dat Birst gebruikt, groeit volgens Fitzharris snel. Volgens hem is dit mogelijk doordat ze met de selfservice-mogelijkheden van het platform op een intuïtieve manier gegevens kunnen voorbereiden en gebruiken zonder ondersteuning van de IT-afdeling. De resultaten zijn indrukwekkend. De sales-, operations- en supply chain-teams krijgen nu betere en snellere inzichten in bestellingen en verzendingen. Het bedrijf heeft hiermee de prognoses en leveringsniveaus kunnen verbeteren en kan de bedrijfskosten of verzendproblemen beter inschatten, bijvoorbeeld wanneer beschadigde producten teruggestuurd zijn.

Automatisch gegenereerde dashboards
Volgens Fitzharris kostte het produceren van dergelijke inzichten een bedrijfsanalist voorheen meestal 10 tot 12 uur. Rapporten konden bovendien alleen op kwartaalbasis gegenereerd worden. Dit soort gegevens wordt nu elke dag in Birst bijgewerkt, inclusief automatisch gegenereerde dashboards met KPI’s. Senior executives en sales leaders hebben nu eenvoudig toegang tot deze dashboards via op maat gemaakte landingspagina’s in Birst. In de toekomst zal DJO Global het Birst-platform gebruiken om het koopgedrag en de voorkeuren van consumenten beter te analyseren en meer gepersonaliseerde e-commerce-oplossingen te ontwikkelen.

Partners