De cloudgerelateerde activiteiten van IBM zijn een van de voornaamste oorzaken van de positieve financiële resultaten van het bedrijf in 2017. Waar cloud vier jaar geleden nog goed was voor 10 procent van de totale omzet, is dat nu al 21 procent. De 17 miljard dollar in cloudomzet in 2017 betekent een stijging van 24 procent in vergelijking met het jaar daarvoor.
Om die resultaten te onderstrepen en de Cloud business nog verder uit te bouwen, kondigt IBM nu een uitbreiding aan van het strategische partnerschap met Salesforce. Dit houdt in dat IBM Salesforce benoemt als geprefereerd customer engagement platform voor sales en services. Salesforce, op haar beurt, benoemt IBM tot geprefereerde leverancier van clouddiensten.
IBM focust zich in het leveren van die clouddiensten specifiek op het verwerken van data op bedrijfsniveau. IBM biedt een geïntegreerde cloudarchitectuur. Zo krijgen klanten een scherp overzicht van hun data – ook van het soort data dat anders niet zou kunnen worden aangeboord. Bijkomend voordeel is dat heel wat diensten (denk aan blockchain, kunstmatige intelligentie en Internet of Things) via de cloud ontsloten worden voor klanten.
Het verder uitgebreide partnerschap bouwt voort op de combinatie van de diensten Watson (IBM) en Service Cloud Einstein (Salesforce), dat bedrijven toelaat om snellere, door kunstmatige intelligentie gedreven beslissingen te nemen. Voor bedrijven betekent dat concreet dat ze hun klanten een betere, gepersonaliseerde ervaring kunnen bezorgen – geen overbodige luxe, als je weet dat consumenten steeds sterker in hun schoenen staan in het verwachten van een gebruikerservaring op maat.
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
23 mei 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze i...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
Deel dit bericht