De cloudgerelateerde activiteiten van IBM zijn een van de voornaamste oorzaken van de positieve financiële resultaten van het bedrijf in 2017. Waar cloud vier jaar geleden nog goed was voor 10 procent van de totale omzet, is dat nu al 21 procent. De 17 miljard dollar in cloudomzet in 2017 betekent een stijging van 24 procent in vergelijking met het jaar daarvoor.
Om die resultaten te onderstrepen en de Cloud business nog verder uit te bouwen, kondigt IBM nu een uitbreiding aan van het strategische partnerschap met Salesforce. Dit houdt in dat IBM Salesforce benoemt als geprefereerd customer engagement platform voor sales en services. Salesforce, op haar beurt, benoemt IBM tot geprefereerde leverancier van clouddiensten.
IBM focust zich in het leveren van die clouddiensten specifiek op het verwerken van data op bedrijfsniveau. IBM biedt een geïntegreerde cloudarchitectuur. Zo krijgen klanten een scherp overzicht van hun data – ook van het soort data dat anders niet zou kunnen worden aangeboord. Bijkomend voordeel is dat heel wat diensten (denk aan blockchain, kunstmatige intelligentie en Internet of Things) via de cloud ontsloten worden voor klanten.
Het verder uitgebreide partnerschap bouwt voort op de combinatie van de diensten Watson (IBM) en Service Cloud Einstein (Salesforce), dat bedrijven toelaat om snellere, door kunstmatige intelligentie gedreven beslissingen te nemen. Voor bedrijven betekent dat concreet dat ze hun klanten een betere, gepersonaliseerde ervaring kunnen bezorgen – geen overbodige luxe, als je weet dat consumenten steeds sterker in hun schoenen staan in het verwachten van een gebruikerservaring op maat.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht