04-09-2017

IDC bevestigt leiderschap SAS in advanced en predictive analytics

Deel dit bericht

Met een marktaandeel van 30,5 procent heeft SAS zijn leiderschapspositie op het gebied van predictive en advanced analytics wederom versterkt. Dit wordt bevestigd door het rapport: IDC Worldwide Business Intelligence and Analytics Tools Software Market Shares, 2016: Here Comes the Cloud. Daarnaast was SAS in 2016 met 21,9 procent marktaandeel ook leider in analytische data-integratie software. 

Het marktaandeel van SAS voor advanced en predictive analytics groeide in 2016 met 5 procent en is met in totaal 30,5 procent meer dan twee keer zo hoog als de eerstvolgende concurrent. SAS voert de markt aan sinds IDC deze in 1997 is gaan monitoren. 

Diepgaande expertise
“SAS slaagt erin de positie van autoriteit op het gebied van advanced en predictive analytics vast te blijven houden en jaarlijks te groeien”, zegt Dan Vesset, Group Vice President Analytics & Information Management bij IDC. “Dit is niet eenvoudig gezien de toename van het aantal concurrenten in deze markt. De diepgaande expertise van SAS in advanced analytics en de continue investeringen in Research & Development, zorgen ervoor dat SAS een leidende positie blijft behouden.” SAS heeft een sterke focus op innovatie en investeert gemiddeld dubbel zoveel in Research & Development als veel andere technologiebedrijven. In 2016 was dit 26% (op een omzet van 3,2 miljard USD). 

Toepassing advanced analytics bij Cancer Center Amsterdam
De oplossingen van SAS worden onder andere gebruikt door het Cancer Center Amsterdam. Hier wordt advanced analytics van SAS ingezet om de respons op chemotherapie te evalueren. Het Cancer Center is hierdoor beter in staat patiënten met dikkedarmkanker de juiste behandeling aan te bieden.

Partners