24-02-2014

Oracle neemt cloud & big data marketing specialist BlueKai over

Deel dit bericht


Oracle neemt voor een onbekend bedrag de Amerikaanse IT-marketing specialist en startup BlueKai over. Naar verluidt betaalt Oracle ongeveer 400 miljoen voor BlueKai.

BlueKai levert een big data cloud service voor cmo's en andere marketeers waarmee ze kunnen zien waar klanten met hun pc of device op een internetsite naar zoeken. Daarna kunnen gepaste aanbiedingen via het BlueKai data management platform worden aangeboden. Er zijn inmddels 700 miljoen profielen van gebruikers.

BlueKai heeft in totaal een kapitaalinjectie van 42 miljoen dollar gekregen. In 2013 bedroeg de omzet 64 miljoen dollar, aldus Forbes. Oracle wil met de overname een interessnte partij zijn voor marketeers die steeds vaker en meer (cloud) software aanschaffen.

BlueKai wordt gecombineerd met Oracle Responsys for B2C marketing automation en Eloqua for B2B marketing automation als onderdeel van de Oracle Marketing Cloud.

Door: Witold Kepinski
 
 

Tags:

Cloud

Partners