Salesforce, aanbieder van een online CRM-toepassing, introduceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions. Met Predictive Decisions (letterlijk: voorspellende beslissingen), kunnen marketeers data science inzetten om de klantbetrokkenheid te analyseren en klanten proactief nieuwe geschikte content, producten of aanbiedingen te presenteren, aldus Salesforce.
Salesforce Marketing Cloud combineert CRM- en marketinginformatie met relevante contextuele data, zoals surfgedrag, en gebruikt beslissingen op basis van predictive intelligence om de conversie en het engagement te verhogen. Hierdoor kunnen marketeers volgens Salesforce schaalbare gepersonaliseerde campagnes opzetten met gebruik van diverse marketingkanalen, op een manier die klanten verrast en blij maakt. Daarnaast krijgen marketeers de mogelijkheid complete programma’s te ontwikkelen, die de stap zetten van contextuele betrokkenheid naar voorspellende marketing door de integratie van data vanuit verschillende marketingkanalen gecombineerd met nieuwe workflow en automatisering.
Algoritmes
Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd. Hierdoor neemt de conversie en betrokkenheid van elke klant toe.
Van toevallige bezoeker naar klant.
WK
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht