Databricks lanceert Data Intelligence for Marketing. Dit platform combineert het Databricks Data Intelligence Platform met kant-en-klare integraties met diverse marketingoplossingen. Hiermee kunnen teams klant- en campagnedata in real-time samenbrengen, waardoor iedere marketeer zelfstandig inzichten kan verkrijgen en op grote schaal relevantere en efficiëntere campagnes kan ontwikkelen – allemaal vanuit één uniform platform.
Marketeers worstelen vaak om een volledig overzicht van hun klanten en campagnes te krijgen, omdat hun data verspreid is over verschillende systemen. En hoewel ze graag de kracht van AI willen benutten, is de succesvolle inzet hiervan onmogelijk zonder eenduidige, betrouwbare data. Data Intelligence for Marketing stelt marketingorganisaties in staat om deze uitdagingen het hoofd te bieden.
Het platform verbindt alle marketingdata, voor een volledig beeld van klanten en campagnes voor verbeterde segmentatie, personalisatie en conversie. Met behulp van ingebouwde AI die redeneert op basis van klant- en campagnedata en een goed begrip van specifieke organisaties, krijgt iedere marketeer en niet alleen technische teams de tools om in real-time data te verkennen en er direct op te handelen. Marketeers kunnen AI snel adopteren om efficiëntere en effectievere campagnes op te zetten, op basis van real-time, betrouwbare data voor aanbevelingen, triggers en automatisering.
Open en geïntegreerd
Databricks is gebouwd op open standaarden en met kant-en-klare integraties, waardoor marketingteams van iedere omvang in staat zijn om het maximale uit hun bestaande martech-tools en -diensten te halen. Hiervoor werkt Databricks samen met brancheleiders zoals Adobe, Amperity, Braze, Census, DeepSync, Epsilon, Hightouch, OneTrust, Salesforce, Snowplow, Tealium en Uniphore. Ook zijn er samenwerkingen met solution integrators zoals Celebal Technologies, Deloitte, LatentView, Lovelytics, Slalom en Tredence, die maatwerkoplossingen en adviesdiensten leveren. Samen zorgen Databricks en partners voor naadloze workflows en innovatie op schaal, zodat bedrijven het volledige potentieel van hun marketingdata kunnen benutten.
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
29 en 30 oktober 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodel...
3 t/m 5 november 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
11 en 12 november 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
8 t/m 10 juni 2026Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht