Teradata kondigt RACE aan (Rapid Analytic Consulting Engagement). Deze flexibele, technologie-agnostische methodologie geeft klanten inzicht in de potentiële business-waarde van analytische oplossingen voordat zij daarin investeren. De diepgaande expertise en ervaring van Teradata in het bereiken van high-impact zakelijke resultaten combineert kennis van zaken, data science en technologie in een bewezen proces dat zijn beloftes in slechts zes tot tien weken, in plaats van maanden, waarmaakt.
In de kern maken de Teradata RACE services gebruik van de Teradata Business Value Frameworks - intellectuel eigendom opgedaan uit de ongeëvenaarde ervaring van het bedrijf uit duizenden succesvolle opdrachten voor klanten. De resulterende frameworks zijn afgestemd op de industrie en/of zakelijke functie, en fungeren als een value accelerator. Ze helpen de meest relevante en waardevolle analytische oplossingen te identificeren om klanten te helpen een snellere time-to-value van hun analytische en data-investeringen te realiseren, terwijl de risico's die samenhangen met complexe analytische initiatieven verlaagd worden.
Prognoses
Teradata's RACE service komt op een moment dat de return on investment (ROI) en strategische business impact van elke analytische oplossing voorafgaand aan de investering verwacht wordt, ondanks dat er complexe variabelen zijn bij de berekening van dit soort prognoses. Belangrijke factoren, zoals de instroom van nieuwe databronnen, waaronder IoT sensordata, evenals de opkomst van nieuwe analytische technieken, bemoeilijken de invoering en het gebruik van analytische oplossingen voor zakelijke gebruikers. Gewapend met een gedetailleerd beeld van het betreffende Teradata Business Value Framework, beginnen RACE-klanten hun projecten met een duidelijke roadmap die beschrijft wanneer en hoe het project rendement op hun investering zal opleveren.
De RACE-methode omvat drie primaire fasen:
1. Align – Door het Business Value Framework als uitgangspunt te gebruiken, assisteren de analytische business consultants van Teradata de klant bij de identificatie en afstemming van de use cases met de hoogste potentiële waarde, en valideren de beschikbaarheid van de belangrijkste kerndata die deze ondersteunen.
2. Create – Data scientists van Teradata laden en prepareren de data, en het ontwikkelen van nieuwe of bestaande analytische modellen voor de geselecteerde use cases. Deze fase omvat snelle iteraties met de zakelijke sponsors, om ervoor te zorgen dat de analytische inzichten ook daadwerkelijk de beoogde zakelijke resultaten produceren.
3. Evaluate – De analytische business consultants van Teradata analyseren de resultaten en documenteren de mogelijke ROI van de implementatie van analytische use cases op schaal, en ontwikkelen een implementatieplan voor de klant.
Business Value Frameworks
Teradata Business Value Frameworks bieden een bewezen basis voor Teradata Consulting teams om bedrijven te helpen met:
- Identificeren en prioriteren van de use cases die aansluiten op de strategische doelstellingen van het bedrijf en het leveren van een meetbare business impact.
- Definiëren van de gedetailleerde onderdelen van elke analytische use case, waaronder te beantwoorden zakelijke vragen, de gewenste data-elementen, bewezen analytische technieken, relevante key performance indicators (KPI’s) en bewezen bandbreedte van de verbeteringen.
- Beoordelen van de maturiteit van de bestaande analytische competenties om de (soms subtiele) lacunes op te sporen en oplossingen aan te bevelen om ervoor te zorgen dat de investeringen in de analytische competenties rechtstreeks zijn afgestemd op strategische zakelijke vereisten.
Twee dimensies
Kant-en-klare Business Value Frameworks definiëren honderden analytische use case over twee dimensies; zakelijke functionele domeinen en industrie. De zakelijke functionele domeinen omvatten customer & marketing, supply chain, product, operations, infrastructuur en bedrijfsmiddel; evenals financiën en risico's. Deze zakelijke functionele domeinen worden vervolgens aangevuld met industriespecifieke content, als dat van toepassing is. Voorbeelden hiervan zijn de onlangs aangekondigde use cases: Customer Satisfaction Index en Communications Compliance.
Rapid Analytic Consulting Engagements (RACE) en Teradata's Business Value Frameworks zijn per direct beschikbaar.
Meer informatie: Teradata
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht