20-04-2022

SAS ondersteunt AH bij omnichannel-strategie

Deel dit bericht

SAS heeft de samenwerking met Albert Heijn uitgebreid om de omnichannel-strategie van de supermarkt verder te optimaliseren. Albert Heijn werkt al met het platform van SAS en gaat gebruik maken van aanvullende mogelijkheden binnen het SAS Customer Intelligence 360 platform. Hierdoor kan Albert Heijn nieuwe functionaliteiten gebruiken om processen beter te stroomlijnen en verschillende communicatiekanalen centraal beheren.
SAS
De omnichannel-strategie van de supermarkt speelt een belangrijke rol in de ambitie er altijd en overal te zijn voor klanten. Met behulp van SAS Customer Intelligence 360 kan Albert Heijn alle communicatiekanalen, zoals de app en de nieuwsbrief, op elkaar afstemmen, zodat er beter, sneller en efficiënter op de behoefte van klanten ingespeeld kan worden. Hierdoor kan een consistente boodschap gecommuniceerd worden via alle kanalen. Bovendien hoeft Albert Heijn niet meer voor elke kanaal in een ander systeem te werken, maar worden de campagnes beheerd vanuit één enkel platform.

Volgens Gerhard van der Bijl, Senior Vice President Technology bij Albert Heijn, heeft Albert Heijn met SAS een bewezen partner in huis. “De keuze voor het platform van SAS zal ervoor zorgen dat we nog relevanter zijn voor onze klanten, ongeacht het communicatiekanaal en de manier waarop ze met Albert Heijn in aanraking komen. SAS helpt ons niet alleen met het realiseren van onze omnichannel-strategie, maar zorgt er ook voor dat we onze campagnes vanuit een geïntegreerd platform kunnen beheren. Wij zien hier dan ook mooie kansen om verder te groeien samen met SAS.”

Bert Boers, Senior Vice President South West East Europe bij SAS, voegt daaraan toe: “Met de uitbreiding van ons strategisch partnership met Albert Heijn helpen we Nederlands grootste supermarktketen om de beste winkelervaring voor hun klanten te creëren door middel van een naadloos omnichannel platform”.

Partners