09-05-2019

SAP kondigt SAP Qualtrics-oplossingen aan

Deel dit bericht

SAP introduceert tien nieuwe oplossingen die voortvloeien uit de recente overname van Qualtrics. Deze toepassingen combineren ervaringsdata (X-data) met operationele data (O-data) voor het meten en verbeteren van ervaringen van medewerkers en klanten, bijvoorbeeld rondom producten en merken.

Met de oplossingen kunnen organisaties de meningen, emoties en intenties van klanten, medewerkers, toeleveranciers, partners en andere stakeholders continu monitoren. Vier toepassingen zijn gericht op klantervaringen, drie op medewerkerservaringen en drie op marktonderzoek. Alle integreren ze X-data rechtstreeks in de bedrijfsapplicaties, zoals CRM-, ERP- of HCM-systemen.

De oplossingen bieden organisaties een end-to-end experience management (XM)-platform dat gebruikmaakt van X-data en O-data. Daarmee kunnen ze:
- X-data van klanten, medewerkers of andere stakeholders bij alle belangrijke touchpoints centraliseren op één organisatiebreed systeem.
- X-data koppelen aan de bedrijfsprocessen om te begrijpen waarom dingen gebeuren, verborgen trends zichtbaar te maken en aanbevelingen te doen voor verbeteringen.
- de customer experience (CX) optimaliseren zodat klanten langer behouden blijven, meer kopen en meer delen met vrienden.
- actie ondernemen om talent aan te trekken en behouden en zorgen voor productievere medewerkers en een positieve bedrijfscultuur.

Tags:

CRM, ERP, Data

Company:

SAP

Partners