10-12-2014

DirectPay zet advanced analyse in om bedrijfsvoering te versterken

Deel dit bericht

DirectPay, leverancier van creditmanagement, breidt zijn geavanceerde analytische platform uit met SAS Enterprise Decision Management. Met nieuwe SAS producten gaat DirectPay klanten helpen beslismodellen en -regels verder te vertalen naar dagelijkse activiteiten en klantcontacten.

DirectPay richt zich op het efficiënt beheren en innen van vorderingen op debiteuren in de breedste zin van het woord. De informatie-intensieve organisatie zet hiervoor technologieën in zoals Visual Analytics en Visual Statistics. “Het combineren van SAS software met eigenhandig ontwikkelde beslismodellen geeft ons een voorsprong op andere marktpartijen. We zijn al gewend om snel te schakelen op basis van hoogwaardige creditscoring, accurate voorspellingen en actuele rapportages van het betaalgedrag. Informatie die dankzij SAS Visual Analytics in de juiste vorm op het juiste moment bij de juiste mensen beschikbaar is. Met deze nieuwe software kunnen we analytics nog meer in de bedrijfsprocessen integreren en de klantgerichtheid vergroten”, zegt Colin Nugteren, operationeel manager bij DirectPay.

Betere resultaten door klantgerichte benadering
Nugteren stelt dat de bekende reclameslogan ‘leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’ ook van toepassing is op de activiteiten van DirectPay. “We gaan zeer zorgvuldig om met de belangen en privacy van de debiteur. Door de inzet van geavanceerde beslismodellen en -regels kunnen we een debiteur op een passende manier benaderen. Met het realtime uitvoeren van decision management als onderdeel van het operationele proces kunnen we deze benadering verder verfijnen. Dit geeft extra impulsen aan onze klantgerichtheid, wat zorgt voor betere resultaten doordat debiteuren beter betalen. Het draagt tevens bij aan de klantenbinding en ons imago en dat van onze klanten.”

Partners