SAP SE is benoemd tot belangrijke speler in het rapport 'Worldwide Artificial Intelligence in Enterprise Marketing Clouds 2017' van IDC MarketScape.
Volgens IDC MarketScape biedt SAP Hybris Marketing Cloud unieke oplossingen voor klanten om Artificial Intelligence en Machine Learning te gebruiken. Het rapport geeft aan dat dergelijke marketing cloud oplossingen bedrijven de mogelijkheid bieden om:
· Enterprise-ready en privacy-vriendelijke oplossingen te bieden op één platform;
· Zowel business-to-business als business-to-customer marketing bij te staan met één oplossing waarin alle analytics zichtbaar zijn;
· De marketingplanning, budget management, attributie en loyalty management te implementeren.
Optimale customer experience
“De AI- en ML-toepassingen die beschikbaar zijn dankzij SAP Hybris Marketing Cloud zijn van onschatbare waarde voor digital marketeers en dan met name voor degenen waarbij snelle beslissingen van cruciaal belang zijn voor conversie, de gemiddelde sales waarde, klanttevredenheid en loyaliteit”, stelt Gerry Murray, directeur, IDC Marketing and Sales Technology Research. “Op dit moment zijn deze diensten beschikbaar zonder extra kosten. Ik raad het klanten van SAP Hybris dan ook aan deze technologie te omarmen en zich snel te begeven naar de voorhoede van AI-gestuurde marketing.”
Volgnes Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE, is het belang van een duurzame customer experience infrastructuur evident. “AI kan hierbij een belangrijk middel zijn om marketing in the moment mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan het combineren van AI-gestuurde aanbevelingen met interesses en sentiment analyses. Door een actueel klantbeeld te hebben, kun je altijd naadloos inspelen op de klantbehoefte en daar zijn waar de klant je nodig heeft. Door het benutten van technologieën als AI en ML kunnen bedrijven hun customer journey verder optimaliseren en de loyaliteit van de klanten verhogen.”
Lees hier een samenvatting van het rapport van IDC MarketScape ‘Worldwide Artificial Intelligence in Enterprise Marketing Clouds 2017 Vendor Assessment.’
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht