Vanaf vandaag is Nederland een nieuwe tech startup rijker. Het in Arnhem gevestigde IKUU opent vandaag officieel zijn deuren met een platform waarin marketing en business intelligence samenkomen. Deze marketing intelligence-oplossing voorziet marketingafdelingen van real-time, volledig inzicht in de effectiviteit van hun campagnes.
Alex Benou, oprichter en mede-ontwikkelaar van IKUU: "IKUU maakt het voeren van data-driven marketing mogelijk voor organisaties van iedere grootte. Wat ons onderscheidt ten opzichte van aanbieders van vergelijkbare oplossingen, is dat we ons volledig focussen op de vraagstukken van de moderne marketeer."
IKUU speelt in op de behoeften van de moderne marketeer
Door de grote verscheidenheid aan, vaak complexe, digitale marketingoplossingen wordt marketing vaak nog op een analoge manier bedreven. Het IKUU-team probeert technologische vooruitgang in het voordeel van de marketeer te laten werken, zodat marketing effectief, efficiënt en vooral weer leuk wordt. Dit doen we door alle data uit de door de klant gebruikte marketingtools te verzamelen. Vervolgens wordt deze data gecombineerd en op een overzichtelijke manier beschikbaar gesteld aan de klant, door middel van periodieke rapportages en een interactief dashboard.
Een mix van creatievelingen en techneuten
De kracht van IKUU is dat het platform is ontwikkeld door specialisten op het gebied van zowel marketing, web development en business intelligence. Benou: "IKUU bestaat uit een team van creatievelingen, marketingspecialisten en techneuten. Dit zorgt ervoor dat we ons product vanuit verschillende perspectieven hebben kunnen optimaliseren. We hebben gedurende de ontwikkeling veel naar elkaars ideeën geluisterd. Dit heeft ons geholpen om iets moois neer te zetten en onze verwachting is dat onze toekomstige klanten hier hetzelfde over zullen denken. We zijn erg benieuwd hoe onze oplossing zal worden ontvangen."
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht