04-02-2014

Anaplan ziet meer vraag naar in-memory platform

Deel dit bericht

 

Aplan, een leverancier van cloud-gebaseerde in-memory modellerings- en planningoplossingen voor finance, sales en operations, rapporteert een sterke groei over 2013. Het bedrijf verviervoudigde in 2013 zijn klantenbestand en omzet.  Exacte omzet, winst of verliescijfers geeft het bedrijf niet.

De groei werd veroorzaakt door de wereldwijde vraag naar Anaplans intuïtieve in-memory modellerings- en planningplatform. Dit platform biedt de directe toegang en toegankelijkheid die zakelijke gebruikers nodig hebben om snellere en betere beslissingen te nemen, aldus Anaplan.

Utrecht

Het bedrijf trapte het derde achtereenvolgende groeijaar af met het openen van een Europees hoofdkantoor in Parijs in februari 2013. In maart werd een vestiging in Stockholm geopend en in augustus een Benelux-vestiging in Utrecht. Anaplan creëerde ook aanwezigheid in Zuidoost-Azië met de opening van een kantoor in Singapore. Daarnaast bleef het bedrijf werken aan de ontwikkeling van partneractiviteiten in Australië en Nieuw-Zeeland. Naast de bestaande vestigingen in York en Windsor breidde Anaplan ook uit in het Verenigd Koninkrijk door de overname van Vue Analytics, de Master Reseller van het bedrijf in de regio.

Anaplan telt momenteel negen vestigingen wereldwijd en verwacht in de eerste helft van 2014 weer nieuwe kantoren te openen. Het lost daarmee de belofte in om wereldwijd uit te breiden en zijn unieke platform te introduceren in lokale markten. In 2013 voegde Anaplan meer dan honderd blue chip-bedrijven toe aan zijn klantenbestand, waaronder Akamai, Aviva, Boston Scientific, Condé Nast, HP, Intuit en Procter & Gamble. Zij kozen voor Anaplan om kritische businessevents voor te blijven, de potentiële impact ervan snel te kunnen modelleren en direct actie te kunnen ondernemen.

What-if-analyses

“Wij sloten in het afgelopen jaar meerdere miljoen-dollardeals. Dat kwam niet als een verrassing, aangezien onze ongeëvenaarde groei een weerspiegeling is van de prangende vraag van bedrijven naar toegankelijke en flexibele analysemogelijkheden voor hun zakelijke gebruikers”, zegt Frederic Laluyaux (foto), CEO van Anaplan. “Bedrijven zijn in staat om heel eenvoudig gigantische volumes data naar een centrale hub over te brengen. Hierop kunnen zakelijke gebruikers complexe scenario’s en what-if-analyses loslaten, en plannen ontwikkelen met behulp van de ingebouwde in-memory calculatie- en modellering-engine. Wij zien klanten scenario’s draaien op honderd miljard gevulde cellen en duizenden gelijktijdige gebruikers.”

Het cloud-platform van Anaplan is gebouwd op de gepatenteerde in-memory HyperBlock-calculatie-engine. Die biedt volgens Anaplan directheid, kracht en schaalbaarheid. De intuïtieve gebruikersinterface van Anaplan, de geïntegreerde community en het gemak waarmee de oplossing in gebruik is te nemen, zorgen voor meer samenwerking tussen sales, marketing, financiële administratie, IT en andere afdelingen binnen ondernemingen. In 2013 breidden de vaste Anaplan-klanten Diageo en Kimberly-Clark het aantal gebruikers en use cases verder uit binnen hun bedrijven.

Door: Witold Kepinski

 

Tags:

Software

Partners