Info Support en EF2 werken de komende maanden samen aan de oplevering van een nieuw klantenportaal voor het Haarlemse bedrijf Het Waterlaboratorium. Als sinds 2003 bewaakt Het Waterlaboratorium betrouwbaar en onpartijdig de kwaliteit van het drinkwater voor uiteenlopende klanten zoals de drinkwaterbedrijven Dunea, PWN en Waternet maar ook voor zorginstellingen, ziekenhuizen, universiteiten of de offshore industrie.
Met jaarlijks meer dan 65.000 analyses op bijvoorbeeld lood, bacteriën, virussen, medicijnresten of PFAS haalt Het Waterlaboratorium met moderne technieken de waarheid uit water. Als deskundigen op het gebied van waterkwaliteit is Het Waterlaboratorium niet alleen goed in scheikundige formules. Ook hun eigen formule is glashelder: Het Waterlaboratorium = H2O + IQ. Hoogwaardige analysemethoden samen met diepgaand advies. Advies om hun klanten te ontzorgen gebaseerd op een hoog kennisniveau binnen hun adviseurs en state-of-the-art IT systemen ter ontsluiting van de nodige data.
Daarom heeft Het Waterlaboratorium besloten hun klantportaal te vernieuwen en met nieuwe functionaliteiten op het gebied van Data-Science uit te rusten. Meer inzicht in de onderliggende biologische en chemische verbanden met als gevolg een nog betere drinkwaterkwaliteit.
Voor dit nieuwe klantenportaal zijn Info Support en EF2 ingeschakeld. Beide bedrijven zijn afkomstig uit de regio ICT Valley, samen werken zij integraal aan dit project voor Het Waterlaboratorium. Een samenwerking waarin beide partijen elkaar aanvullen; waar EF2 verantwoordelijk is voor een gebruiksvriendelijk ontwerp, zorgt Info Support voor een volledig nieuwe, toekomstbestendige architectuur van het portaal. Ook moet de bestaande data die over de jaren heen is opgebouwd, door Info Support vanuit de oude database aan het nieuwe dataplatform worden gekoppeld.
Inspirerende manier van werken
Bijzonder aan deze samenwerking is dat er op een agile manier wordt gewerkt in de vorm van een scrum-methode. Zo levert het DevOps-team van Info Support met EF2 iedere twee weken een nieuwe deelfunctionaliteit op. Hierdoor kunnen er telkens nieuwe elementen gefaseerd worden uitgerold en waar nodig aangepast. Zo blijft het team en de bijbehorende planning flexibel en kan er makkelijk worden geanticipeerd op eventuele hindernissen.
“Door de tweewekelijkse oplevering van deelfunctionaliteiten krijgt het nieuwe portaal gestaag meer vorm. Tegelijkertijd merken we dat onze werkzaamheden het personeel van Het Waterlaboratorium inspireren”, zegt Marco Kuiper, Principal IT Consultant bij Info Support. “Onze aanpak met een DevOps-team heeft hierin een positief effect. Het laat namelijk zien dat er veel meer mogelijkheden zijn op het gebied van samenwerken.” Evan Pierik, partner bij EF2 voegt toe: “Het is enorm mooi dat twee partijen uit de ICT Valley samenwerken aan een project buiten de regio. Hierbij kunnen wij de functionaliteiten uitdenken en de visuele elementen van het klantenportaal een geheel nieuwe, moderne uitstraling geven.”
Moderne architectuur en tools
Voor Heiko Teuber, directeur bij Het Waterlaboratorium, is customer intimacy een belangrijk aspect in de service verlening. “Wij proberen onze klanten op alle gebieden omtrent waterkwaliteit te ontzorgen. Zo kiezen wij ook onze leveranciers. Juist de nauwe samenwerking tussen Info Support en EF2 heeft ons overgehaald om met hen in zee te gaan. Wij kunnen aan de voorkant van het project aangeven wat voor ons belangrijk is en tegelijkertijd erop vertrouwen dat Info Support en EF2 dit aan de achterkant met moderne architectuur en tools omzetten”.
Naar verwachting wordt het nieuwe, gemoderniseerde klantenportaal voor de zomer opgeleverd. Vanaf dat moment kunnen de klanten van Het Waterlaboratorium gebruik maken van een aangepaste digitale omgeving voor zowel het invoeren van gegevens als het opvragen van testresultaten en -analysen.
Meer informatie: Info Support
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht