14-09-2017

Big Data Expo 2017: heldere en prikkelende kijk op een bruisende sector

Deel dit bericht

Meer standhouders en een jaarlijks groeiend aantal bezoekers. Het tekent de populariteit van de Big Data Expo (BDE). De 2017-editie staat voor de deur en vindt plaats op 20 en 21 september in de Jaarbeurs Utrecht. Wie succesvol wil zijn met big data zal kennis moeten delen. Hiervoor zijn onder andere Marc Lammers, Andreas Weigend en Brenno de Winter ingeschakeld, aangevuld met een lange reeks interessante en vooruitstrevende bedrijven. De Big Data Expo 2017 trapt af met een presentatie van Walmart eCommerce. De Big Data Expo biedt een realistische en prikkelende blik op een bruisende sector.

Ondernemers en overheden zien big data als het nieuwe goud, maar de weg naar succes is er wel één vol uitdagingen. De beurs speelt hierop in met een uitgebreid programma. De thema’s van de 2017-editie van de Big Data Expo zijn: scalable data science, risk & reputatie, aan de slag met big data, building a data driven organization, the data driven customer experience en de impact van artificial intelligence op bedrijfsvoering. Deze thema’s moeten antwoord geven op de meest prangende vragen van bezoekers. Aanvullend zijn er tientallen sessies die de zinnen prikkelen.

Van ceo’s tot data scientists en marketing managers
De beurs trekt een divers bezoekerspubliek, waaronder veel technisch specialisten. Ceo’s, cio’s, data-analisten, IT-managers, data scientists, marketing managers en business intelligence managers vormen slechts een kleine greep uit het soort bezoekers dat naar de BDE in de Jaarbeurs trekt.

Keynote Marc Lammers
De presentaties van Marc Lammers, Andreas Weigend, Jennifer Prendki (Walmart) en Barrie Kersbergen (bol.com) springen eruit, maar vormen slechts een hele kleine selectie van het totaal. Lammers, oud tophockeyer en bondscoach, begeleidt als coach nu bedrijven bij de transitie naar een datagedreven onderneming.

Keynote Andreas Weigend
Andreas Weigend verliet Duitsland en trok naar de Verenigde Staten om daar op Stanford University aan de wieg te staan van de ontwikkeling van de neurale netwerken. Hij schreef ook het boek ‘Data for the people - How to Make Our Post-Privacy Economy Work for You’. Prendki, Senior Data Science Manager bij de retailer, gaat in haar presentatie in op de menselijke factor binnen kunstmatige intelligentie. Kersbergen, Expert Data Scientist bij bol.com duikt in deeplearning voor e-commerceactiviteiten.

Meer standhouders en bezoekers
Het evenement is in handen van Organisatie Groep Zuid (OGZ), eveneens organisator van de Webwinkel Vakdagen. OGZ verwacht op basis van de voorinschrijvingen dat de Big Data Expo in 2017 meer bezoekers trekt dan de 2016-editie. Het aantal standhouders ligt ook iets hoger dan vorig jaar.

Platinum sponsor van het event is DataStax, een onderneming die bedrijven als Netflix en ING helpt met dataplatformen voor cloud applicaties. Gold sponsors zijn SAS, MicroStrategy, SLTN interaccess, Atos, Alteryx, Information Builders en Microsoft.

Meer informatie over de Big Data Expo

Partners