Customer Experience
27/10/2023
SAP verbetert customer experience met generatieve AI-mogelijkheden
SAP kondigt generatieve AI-mogelijkheden aan binnen het SAP CX-portfolio, inclusief de generatieve AI-copiloot Joule. Met deze mogelijkheden kunnen bedrijven tijdrovende taken automatiseren en gegevens uit het hele bedrijf snel analyseren. Dit levert waardevolle en bruikbare inzi...
26/09/2022
SAS: Europese bedrijven zijn positief over hun uitgaven aan CX-technologie
Bijna de helft van de Europese bedrijven is van plan om meer te investeren in belangrijke CX-technologieën. Deze bedrijven willen hun investeringen in twee jaar tijd van 11% naar 50% verhogen. En 16% verwacht zelfs de uitgaven voor technologieën zoals analytics, personalisatie ...
Advertorial
Generatieve AI voor Business Analyse door Christian Gijsels
Generatieve AI opent nieuwe deuren voor analisten met innovatieve tools en mogelijkheden. OpenAI's ChatGPT, bijvoorbeeld, kan worden toegepast in strategische, zakelijke en functionele analyses. Hands-on workshop op 26 november met eigen laptop direct aan de slag met ChatGPT en business analyse. Aantal deelnemers beperkt dus schrijf tijdig in.
11/03/2021
Macaw neemt Duitse digital agency netzkern over
Het Nederlandse Macaw neemt de digitale dienstverlener netzkern over en zet daarmee versterkt in op het vergroten van haar marktaandeel in Duitsland. Dankzij de acquisitie is het bedrijf nu de grootste Sitecore-speler op de Duitse markt. De Microsoft Gold Partner beoogt daarnaast...
22/07/2020
Capgemini: Door AI ondersteunde klantinteracties in Nederland nemen toe
Kunstmatige Intelligentie is doorgebroken naar de mainstream als het gaat om toepassing in klantinteracties, volgens een nieuw rapport van het Capgemini Research Institute. Meer dan de helft van de ondervraagde klanten wereldwijd (54 procent) zegt nu dagelijks op AI-gebaseerde i...
01/05/2020
Progress: digitale ervaringen cruciale voorwaarde voor succes
Progress, leverancier van software en technologie voor applicatieontwikkeling en digitale ervaringen, heeft de uitkomsten bekendgemaakt van een onlangs door het bedrijf gehouden enquête naar digitale ervaringen, getiteld "Digital Experiences: Where the Industry Stands". Met deze...
18/03/2020
Pega: scheiding IT en Business kan negatieve impact hebben op klantervaring
Om de klantervaring te verbeteren moet volgens recent onderzoek van Pegasystems de strikte scheiding tussen de IT- en business-afdelingen worden beperkt en moeten er meer klantgerichte investeringen worden gedaan. Pega's onderzoek naar Customer Experience (CX) in 2020 is uitgevoe...
09/03/2020
Supply Chain 4.0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Niet langer maken factoren zoals prijs en productinnovatie het belangrijkste verschil, maar klantbeleving (customer experience). Onderzoek van Adelante SCM, uitgevoerd in opdracht van BluJay Solutions, wijst uit dat de komende vijf jaar customer experience de belangrijkste rol ga...
02/01/2020
Onderzoek Stibo Systems toont wens naar diepere consumentervaringen
Stibo Systems heeft de resultaten vrijgegeven van haar 2020 State of Retailer & Consumer Data survey. Een van de hoofdbevindingen is dat consumenten gepersonaliseerde ervaringen willen in de winkel en online, en bereid zijn daarvoor data af te geven - maar kritieke gebieden van p...
19/11/2019
Inschrijving DDMA Customer Data Award 2020 geopend
Vanaf nu is het mogelijk om een case in te zenden voor de DDMA Customer Data Award 2020. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de ...- meest gelezen blogs | cases
- 15/09 Nederlandse bedrijven verliezen meer dan 20 miljard euro door gebrekkige datakwaliteit
- 27/08 Saskia Lensink (TNO) over de ontwikkeling van GPT-NL
- 25/08 Xebia publiceert Data & AI Monitor 2025/26
- 19/08 Agentic AI rukt op maar gebrek aan toezicht bedreigt consumentenvertrouwen
- 11/08 IBM: Kosten datalekken Benelux gestegen tot gemiddeld zes miljoen euro
























