DDMA
19/02/2025
DDMA: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die dit jaar voor de tweede keer is verschenen. Het onderzoek laat zien dat transparante en duid...
25/03/2021
DDMA groeit in eerste kwartaal 2021 met 14 nieuwe leden
DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, is 2021 voortvarend begonnen. In het eerste kwartaal van dit jaar mocht de branchevereniging 14 nieuwe leden verwelkomen. Onder meer T-Mobile, Yarden en Randstad sloten zich aan, net als de Hogeschool van A...
19/01/2021
DDMA Privacy Monitor 2021: Nederlanders positiever over data
De DDMA Privacy Monitor 2021, een in opdracht van branchevereniging DDMA door GFK uitgevoerd onderzoek onder 1.012 respondenten, laat zien dat Nederlanders steeds positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties. Wel hebben de meeste mensen het idee weinig c...
Advertorial
Concept Modelling for Business Analysts door Alec Sharp [halve dag]
Deze workshop introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief, geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op conceptueel en logisch niveau met behulp van technieken die betrokkenheid maximaliseren. Praktische workshop van een halve dag op 25 maart in Utrecht - schrijf snel in!
17/02/2020
ANWB, DPG Media en Jumbo genomineerd voor DDMA Customer Data Award
Uit een recordaantal inzendingen heeft de jury ANWB, DPG Media en Jumbo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2020. De drie genomineerden presenteren hun case tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart op het Westergasterrein, waar de winnaar bekend wordt gemaak...
19/11/2019
Inschrijving DDMA Customer Data Award 2020 geopend
Vanaf nu is het mogelijk om een case in te zenden voor de DDMA Customer Data Award 2020. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de ...
27/10/2017
DDMA: pas een derde bedrijven op schema met voorbereiding op GDPR
Het overgrote deel van de Nederlandse bedrijven verwacht dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) grote impact gaat hebben op de eigen bedrijfsvoering. Toch ligt slechts 36 procent op schema met de voorbereiding op deze nieuwe Europese privacywet. Dat blijkt uit een...
01/02/2017
Onderzoek GDMA: Zonder data geen effectieve marketing
Effectieve marketing wordt gedreven door data. Dat laat de nieuwste editie van de jaarlijkse Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising zien. Data heeft zich ontwikkeld tot de spil van marketing, advertising en productontwikkeling en helpt organisaties beter in te spe...
18/01/2017
DDMA legt focus op Europese regelgeving en technologische veranderingen
De nieuwe Europese privacyregelgeving en de veranderingen in het marketingvak – zowel op creatief als technologisch gebied – zijn de belangrijkste aandachtspunten voor brancheorganisatie voor marketing en data DDMA in 2017. De hoofddoelstelling is daarbij onveranderd: de Nede...
18/11/2016
DDMA: datagedreven marketing in Nederland wordt volwassen
Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft van de organisatiebesluiten onde...
12/05/2016
DDMA: Bedrijfsleven moet starten met voorbereiding op nieuwe privacywet
In mei 2018 vervangt de nieuwe Europese privacywet de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens. Organisaties zijn vanaf 2018 verplicht tot het voeren van een privacy-administratie en het aanstellen van een data protection officer.
29/03/2016
DDMA houdt Voorlichtingsbijeenkomst Europese Privacy Verordening
De nieuwe Europese Algemene verordening gegevensbescherming (European General Data Protection Regulation) vervangt per 2018 de Wet bescherming persoonsgegevens. DDMA haalt twee experts over deze verordening uit Brussel naar Amsterdam.- meest gelezen blogs | cases
- 22/09 Datasoevereiniteit ontpopt zich als belangrijk bedrijfsrisico
- 15/09 Nederlandse bedrijven verliezen meer dan 20 miljard euro door gebrekkige datakwaliteit
- 27/08 Saskia Lensink (TNO) over de ontwikkeling van GPT-NL
- 25/08 Xebia publiceert Data & AI Monitor 2025/26
- 19/08 Agentic AI rukt op maar gebrek aan toezicht bedreigt consumentenvertrouwen























