Op 28 januari 2017, de Internationale Dag van de Privacy is expertisebureau Privacy Management Partners (PMP) gestart met het bewustwordingsinitiatief Privacy Proof. Bewustwordingsinitiatief Privacy Proof gaat dataverwerkende organisaties, met name de overheid, de gezondheidszorg, het onderwijs en het bedrijfsleven, informeren over hoe zij kunnen voldoen aan de AVG en hoe belangrijk dat is voor hun continuïteit. PMP hoopt deze organisaties te stimuleren om dit jaar al te beginnen met de eerste stappen, in plaats van te wachten tot het laatste moment.
Privacy Proof wil de ingangsdatum van de nieuwe Europese privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) op tijd onder de aandacht van organisaties brengen. Zij hebben namelijk nog tot 25 mei 2018 de tijd om zich voor te bereiden. Die 480 dagen hebben de meeste organisaties zeker nodig om hun privacybeleid op orde te krijgen, en problemen met de Autoriteit Persoonsgegevens te voorkomen.
Neem de tijd nu het nog kan
PMP ziet dat veel bedrijven de consequenties van de nieuwe wetgeving nog niet geheel overzien en daarom te lang wachten met het uitvoeren van risicoanalyses en het nemen van de juiste maatregelen. Ook is het vaak lastig voor organisaties om de kloof tussen wet en praktijk te overbruggen. Privacy wordt nog teveel gezien als een juridisch vraagstuk, met het risico van papieren tijgers. De AVG zet juist aan tot praktische oplossingen. Met Privacy Proof wil PMP zo veel mogelijk belanghebbenden de kans bieden om zich goed te informeren en met voldoende marge hun privacybeleid op orde te brengen.
Kennistafels en introductiescans
PMP organiseert in het kader van Privacy Proof dit jaar een aantal informatieve kennistafels, waarin de AVG en de consequenties daarvan worden verduidelijkt, deelnemers de gelegenheid krijgen om ervaringen met elkaar uit te wisselen en elkaar te bevragen en te inspireren. Naast deze mogelijkheid kunnen deelnemers ook intekenen voor een gratis en vrijblijvende introductiescan in de eigen organisatie. Hierbij krijgt een organisatie een duidelijk beeld van de huidige status van het eigen privacybeleid en van de noodzakelijk te nemen AVG-stappen.
Meer informatie over het bewustwordingsinitiatief Privacy Proof.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht