Accenture en Adobe hebben de uitbreiding van hun wereldwijde samenwerking op het gebied van digital marketing aangekondigd. Samen gaan ze marketingoplossingen creëren voor organisaties binnen life science, gezondheidszorg en financiële dienstverlening in Noord-Amerika en Europa. Accenture en Adobe sluiten een nieuwe, driejarige overeenkomst en ontwikkelen technologische diensten en oplossingen die klanten binnen deze specifieke sectoren helpen bij het realiseren van betere marketingprestaties en -efficiëntie.
Accenture en Adobe stellen een gespecialiseerd team samen van professionals met sectorkennis en experts op het gebied van digitale marketing en sales. Dit team integreert oplossingen van Adobe Marketing Cloud met digitale marketingdiensten van Accenture Interactive, onderdeel van Accenture Digital. Daarbij wordt ook de kennis van Accenture op het gebied van life science, gezondheidszorg en financiële dienstverlening ingezet. Accenture investeert eveneens in zijn expertise op het gebied van diensten van Adobe om zo op grote schaal digitale marketingoplossingen te kunnen bieden.
De samenwerking richt zich op het ontwikkelen, verkopen en leveren van oplossingen die:
• Gericht zijn op het publiceren van content op grote schaal en campagnemanagement;
• Bedrijfsresultaten ondersteunen van organisaties op het gebied van life science, gezondheidszorg, retailbanken en verzekeringsmaatschappijen;
• Ontwikkeld zijn voor industrie-specifieke marketingprestaties en helpen bij het naleven van regelgeving binnen de industrie;
• Klaar zijn voor gebruik, schaalbaar zijn en snelle implementatie en integratie met oplossingen van de klant ondersteunen.
"Accenture en Adobe bouwen voort op hun sterke relatie om hiermee de standaard te definiëren voor digitale marketing", zegt Glen Hartman, senior managing director voor Accenture Interactive North America. "Organisaties hebben behoefte aan digitale marketingoplossingen die hun markten ondersteunen, snel kunnen worden uitgevoerd en helpen bij het realiseren van bedrijfsdoelen. Dit vereist een sterke samenwerking en innovatie tussen diensten en technologieaanbieders. Accenture en Adobe kunnen dit bieden."
"De samenwerking met Accenture is een belangrijke stap in het kunnen aanbieden van op maat gemaakte versies van Adobe Marketing Cloud die helpen bij de unieke behoeften van specifieke verticale industrieën. Dit is een logische vervolgstap in de evolutie van Adobe Marketing Cloud als platform voor bedrijfssoftware waarmee bedrijven succesvol de stap naar digital kunnen zetten", aldus Matt Thompson, executive vice president, Worldwide Field Operations bij Adobe.
Eerder dit jaar gaven Adobe en Accenture een voorbeeld van hun mogelijkheden met de introductie van Accenture Customer Engagement (ACE). Dit is een pay-per-use en op cloud-gebaseerde digital marketingdienst. De digital marketingdiensten en achterliggende Adobe Marketing Cloud-oplossingen worden beheerd door Accenture Interactive, waardoor het voor marketeers niet meer nodig is om technologieën en diensten te integreren en optimaliseren. Ook hoeven zij het personeel hierin niet te trainen.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht