Het opschalen van kunstmatige intelligentie versnelt wereldwijd ondanks de uitdagingen die dit met zich meebrengt, concludeert Capgemini Research Institute Meer dan de helft (53 procent) van de organisaties wereldwijd is met AI nu voorbij het pilot-s...
Capgemini en Audi lanceren de joint venture XL2. Nadat hiervoor de officiële goedkeuringen waren verleend, werd het bedrijf eind april opgericht. De nieuwe onderneming zal digitale technologie en adviesdiensten leveren met een focus op SAP S/4HA...
SAS heeft bekend gemaakt dat het Capgemini heeft bekroond met een Partner of the Year award voor de regio West-Europa. De award is een erkenning voor de samenwerking met SAS rond initiatieven als fraude-analyse en supply chain. Zowel de Global als de...
Het modelleren met toenemende mate van detaillering, de analyse en het (her)ontwerp van business processen. Praktische training met methoden, technieken, valkuilen en best practices door dé autoriteit op dit terrein, Alec Sharp. Drie intensieve dagen op 8 t/m 10 juni 2026 in Utrecht.
Een consortium onder leiding van Capgemini Invent gaat in opdracht van de Europese Commissie vitale sectoren helpen bij de oprichting en verdere ontwikkeling van Information Sharing en Analysis Centers (ISAC’s), een overlegvorm over cybersecuri...
Open data en het hergebruik van open datareeksen helpen bij efficiencyverbetering, bij het realiseren van lagere kosten voor dienstverlening en bij het behalen van sociale- en milieudoelstellingen. Dit blijkt uit The Economic Impact of Open Data: Opp...
Van de IT-beslissers meldt 60 procent dat oplopende kosten de belangrijkste uitdaging zijn in de voortgang van kwaliteitszorg voor ontwikkeling van digitale producten. Aansluiting op zakelijke prioriteiten en gewenste klantverwachtingen plus nieuwe s...
Per 1 september heeft OutSystems een partnership met consultancybedrijf Capgemini Nederland. Het partnership in Nederland volgt na succes van partnerships tussen de twee organisaties in andere landen, waaronder België en Portugal. De samenwerkin...
Uit recent onderzoek van het Capgemini Research Institute blijkt dat consumenten steeds meer de voorkeur geven aan interactie met bots, met name als het gaat om producten onderzoeken, nieuwe diensten leren kennen en vragen stellen aan de servicedesk ...
Het ethisch gebruik van kunstmatige intelligentie is van fundamenteel belang om loyaliteit en vertrouwen van consumenten en burgers in AI te verkrijgen, zo blijkt uit een nieuwe studie van het Capgemini Research Institute. Naarmate organisaties meer ...
Bedrijven willen sneller investeren in kunstmatige intelligentie (AI) om zich beter te kunnen verdedigen tegen de volgende generatie cyberaanvallen, zo blijkt uit een nieuwe studie van het Capgemini Research Institute. Twee derde (69 procent) van de ...