23-06-2025

Supermetrics neemt Nederlands Customer Data Platform Relay42 over

Deel dit bericht

Supermetrics, een internationaal Marketing Intelligence Platform, neemt het Amsterdamse realtime Customer Data Platform (CDP) Relay42
over. De overname positioneert Supermetrics als Marketing Intelligence Platform dat data-integratie, analyse en activatie samenbrengt in een uniforme oplossing, die ook nog eens zeer eenvoudig te gebruiken is door marketeers.

Het in 2010 opgerichte Relay42 is een realtime Customer Data Platform dat bedrijven in staat stelt om waardevolle klantrelaties op te bouwen door met slimme technologie losse interacties om te zetten in naadloze klantreizen. Wereldwijde merken, zoals Air France, KLM en Levi's, rekenen op Relay42 voor het realtime inspelen op klantbehoeften, zowel online als offline.
Het CDP van Relay42 brengt klantdata samen en maakt dynamische doelgroep opbouw, targeting en gepersonaliseerd klantcontact via digitale en fysieke kanalen mogelijk. Bijvoorbeeld via email, websites, apps en programmatic adverteren. Door de krachtige data-intelligence oplossing van Supermetrics te combineren met de realtime personalisatietechnologie van,Relay42, krijgen marketeers toegang tot het eerste end-to-end marketing intelligence platform in de branche. Een slim platform dat dataperformance, klantgedrag en omzetresultaten naadloos verbindt.

Volgens CEO Anssi Rusi van Supermetrics combineren ze met de overname van Relay42 realtime data met AI-besluitvorming en cross-channel optimalisatie. "We creëren een platform dat marketeers in staat stelt om hun marketing performance en first-party klantdata samen te voegen in één overzicht. Met dit overzicht betrek je klanten dynamisch en gericht, via elk touchpoint en met de juiste boodschap."

AI-gestuurde workflows
Klanten van beide platformen zullen snel kennismaken met geïntegreerde diensten, zoals AI-gestuurde workflows die automatisch data-analyses uitvoeren, klantreisoptimalisatie en activatie over verschillende kanalen.

Partners