Informatica kondigt cloud-native Intelligent Multi-Domain Master Data Management aan, dat is ontworpen om klanten de beschikking te geven over vertrouwde weergaven van bedrijfskritische masterdata, in alle domeinen en voor alle bedrijfsmiddelen.
Traditionele MDM-oplossingen zijn gericht op afzonderlijke domeinen, zoals klant of financiën, waardoor silo's worden gestimuleerd en extra fragmentatie ontstaat omdat organisaties gefragmenteerde infrastructuren creëren met een overvloed aan puntoplossingen. Met Intelligent Multi-Domain MDM wil Informatica de relatie tussen meerdere domeinen, zoals locatie, klant, product of leverancier, en bedrijfsmiddelen, zoals IoT-apparaten of sensoren, verbinden en beheren. Hiermee kunnen volgens Informatica bedrijven een holistisch beeld van hun klant krijgen en een unieke ervaring bieden.
Met MDM voor meerdere domeinen kunnen bedrijven gebruikmaken van een eenduidig bedrijfsbeeld door alle verschillende soorten masterdata over meerdere domeinen, processen en bedrijfsmiddelen samen te brengen in de Intelligent Data Management Cloud (IDMC). Organisaties kunnen alle diensten met betrekking tot masterdata management vanuit één gesprek beheren en profiteren van de volgende belangrijke voordelen:
- Inkomsten verhogen met verhoogde adoptie, productiviteit en wendbaarheid. Gebouwd op een cloud-native microservices-architectuur met user-centric ontwerpprincipes en AI-gestuurde automatisering is Multi-domain MDM afgestemd op gebruikers met intuïtieve interfaces, geleide workflows en aanbevelingen van machine learning om de ontdekking, curatie en consumptie van masterdata voor analytisch en operationeel gebruik te vereenvoudigen.
- Snellere implementatie en lagere totale eigendomskosten met één enkele oplossing. Met het nieuwe Multi-domain MDM kunnen bedrijven een nieuw domein snel implementeren, waardoor organisaties het snelle tempo van veranderingen kunnen bijhouden.
- Bedrijfsresultaten versnellen en risico's en compliance beheren. Ondernemingen kunnen betere bedrijfsresultaten behalen met een closed-loop overzicht van hun data dat alle gebieden van de organisatie omvat, waaronder verkoop, service, marketing, facturering en after-sales ondersteuning. Met multidomein MDM wordt niet alleen het klantbeeld getransformeerd, maar krijgen organisaties ook meer inzicht in leveranciers, financiële elementen en operationele details.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht