Toggling between multiple applications to find information can take up to 2 hours out of an employee's workweek. This is one reason enterprises are adopting Embedded Analytics tools designed to make information accessible in the applications employees use most. Insurance companies can embed driving behavior data into the applications used to calculate premiums. Airlines assess frequent flyer mileage to assign loyalty levels. Banks break down consumer spending into patterns to find potential fraud. For organizations of all types looking to compete in the data-driven economy, embedded analytics creates a necessary edge.
But not all Embedded Analytics strategies are equal. According to Doug Henschen of Constellation Research, in his article Why Data-Driven Innovators Choose Embedded Analytics, application developers who seek to incorporate enterprise data into their products with the help of dedicated business intelligence tools need to assess four major questions when choosing a partner: 1) the role of cloud-based architecture, 2) development and operations flexibility, 3) performance, and 4) the availability of targeted, accessible insights.
MicroStrategy’s modern, open, enterprise platform for Embedded Analytics offers developers and product owners all the tools they need to incorporate context-rich insights into all their applications. Its cloud-native microservices architecture delivers high performance and maximum security at scale. Its full suite of REST APIs and Python workflows, along with a host of no-code / low-code toolsets for non-developers, create maximum flexibility to incorporate everything from data visualization to DevOps. And its unique HyperIntelligence capabilities offer predictive, decision-oriented intelligence to 100% of the organization, at sub-second speed on any device.
Adopting embedded analytics will save an organization valuable time by enhancing the applications employees use most, serving up powerful analytics that offer a competitive advantage in any industry. MicroStrategy continues to invest in enterprise-grade solutions that save time and resources. Experience how embedded analytics can fit your business.
John McGregor is Management Associate in Marketing at MicroStrategy.
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht