DataRobot breidt haar partnernetwerk in de Benelux verder uit. Het bedrijf sluit daarvoor partnerships met Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne. Door te werken met ervaren partners wil DataRobot het succes in de regio vergroten.
“Technologie is slechts een onderdeel van de oplossing waar onze klanten naar op zoek zijn. Het gaat erom organisaties te helpen er zelf mee te kunnen werken zodat zij resultaten realiseren die bijdragen aan het succes van het bedrijf”, zegt Nikolai Utzon, verantwoordelijk voor het partnerecosysteem van DataRobot in de Benelux en de Nordics. “Kwalitatief hoogwaardige en lokale partners zoals Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne, spelen hierbij een belangrijke rol. Door met hen samen te werken kunnen we organisaties nog beter ondersteunen het maximale te halen uit hun data en ons AI-platform.”
DataRobot introduceerde in februari een nieuw partnerprogramma. Hierbij biedt het partners onder meer training, sales enablement en incentive programma’s. Het koos daarbij ook een duidelijke richting: de partners die geselecteerd worden, moeten sterke focus hebben op AI en zeer hoogwaardige expertise in huis hebben. Deze focus en expertise resulteert in een partnernetwerk dat de meeste toegevoegde waarde levert aan klanten. Om partners en eindgebruikers verder te ondersteunen heeft DataRobot ook een strategisch netwerk met technologiepartners waaronder ThoughtSpot, Snowflake en Palantir.
Succes met AI start met strategie
Veel organisaties willen voordeel halen uit AI, alleen mislukken in de praktijk veel projecten. Na het bouwen van modellen schort het vaak aan kennis en kunde om deze te schalen en in productie te brengen en ze adequaat te monitoren. Daarom richt DataRobot zich met zijn partners op het volledige proces. Dit start met het neerzetten van een goede strategie voor AI en snel de impact ervan aan te tonen. Ook moet de manier waarop de organisatie werkt aangepast worden en met opleiding en training de juiste kennis in huis gehaald worden. Vervolgens ga je kijken hoe je data-integratie en AI in de bestaande tech stacks kunt brengen. Dan pas kan gestart worden met het opzetten van de eerste use cases met AI die waarde op grote schaal opleveren.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht