Toucan Toco, specialist in data storytelling, introduceert een bewezen effectieve analyse-oplossing voor franchise-ondernemingen nu ook in Nederland. De interactieve tool omvat een dashboard dat allerlei data voor franchiseformules visualiseert en daarmee belangrijke inzichten geeft om hun marktaandeel en klanttevredenheid te verbeteren en hun omzet te verhogen. Gebruikers profiteren bovendien van de kracht van data storytelling in de visualisatiemodule voor duidelijkere inzichten uit de bestaande data.
In tegenstelling tot conventionele franchisebeheersoftware biedt Toucan Toco een volledig interactieve oplossing voor het bijhouden van prestaties, waardoor franchisenemers snel toegang hebben tot conversiepercentages, verkoopgegevens, topproducenten en andere belangrijke prestatie-indicatoren. Resultaten en verschillen kunnen per franchise worden vergeleken en geanalyseerd. De analyses en data-inzichten kunnen vervolgens worden gebruikt om KPI-beheer aan te scherpen en continue optimalisatie te stimuleren, wat resultaten oplevert voor zowel individuele franchisenemers als de formule als geheel.
Klanten die al met het dashboard werken, ervaren een stijging van het marktaandeel met 5 procent, een stijging van 7 procent in verkoopprestaties en een stijging van 3,5 procent in klanttevredenheid.
Voor zowel franchiseformules als franchisenemers levert de analyse-oplossing voordelen op:
Prestatie-optimalisatie
Franchiseformules vertrouwen traditioneel op Excel-gebaseerde rapportagebestanden, waardoor het moeilijk is om slimme, datagestuurde beslissingen te nemen. Het datavisualisatieplatform van Toucan Toco vergelijkt KPI's en prestatiestatistieken tussen regio's, productlijnen, enzovoort, zodat franchises de prestaties continu kunnen inzien, begrijpen én verbeteren.
Betere communicatie
Door gecentraliseerd databeheer beschikken managers door de hele organisatie, van hoofdkantoor tot lokale vestigingen, over dezelfde, begrijpelijke informatie en inzichten. Dit stelt managers in staat om sneller actie te ondernemen en slimmere te beslissingen nemen.
Nieuwe franchises aantrekken
Met gedifferentieerde, gegevensgestuurde beheerprocessen is het voor nieuwe franchises gemakkelijker om te begrijpen wat er wordt verwacht, wat de huidige resultaten per vestiging zijn, de naleving te verifiëren en de aanwijzingen van het hoofdkantoor op te volgen. Dat resulteert in een eenvoudiger onboarding proces en betere communicatie over KPI’s en prestaties.
Inzichten op elk device
Franchise-medewerkers werken over het algemeen zonder vast bureau of PC, dus een mobile-first analyseplatform is essentieel. De oplossing van Toucan Toco is beschikbaar via mobiel, tablet en desktop, zodat medewerkers overal toegang hebben tot inzichten.
Franchiseformules en franchisenemers profiteren bovendien van Toucan Toco’s expertise op het gebied van datacommunicatie voor beter begrip van data, ook door niet-dataspecialisten. Het geïntegreerde analyse-platform maakt gebruik van data storytelling voor eenvoudige en intuïtieve weergave van data in begrijpelijke, interactieve visualisaties, zodat organisatiebreed datagedreven beslissingen kunnen worden genomen. “Een breed begrip van data door medewerkers en krachtige communicatie met data storytelling spelen een belangrijke rol in het verbeteren van de prestaties van franchiseformules en individuele franchisevestigingen”, zegt Baptiste Jourdan, mede-oprichter van Toucan Toco. “De analyse-oplossing voor franchiseformules is een mooie stap in onze missie om organisaties te helpen het maximale uit hun data te halen en alle medewerkers in staat te stellen om sneller de juiste beslissingen te nemen.”
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht