ThoughtSpot, aanbieder in search- en AI-gedreven analytics, kondigt aan de Nederlandse markt te betreden. Ook heeft het bedrijf met T-Mobile de eerste lokale enterprise klant opgetekend.
De uitbreiding naar Amsterdam volgt op een jaar van recordgroei waaronder een verdubbeling van de omzet. Ook werd ThoughtSpot voor het tweede opeenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms en opende het kantoren in Duitsland en Frankrijk. In 2019 haalde ThoughtSpot een Series E-investering binnen van 248 miljoen USD. Hiermee werd de waarde van het bedrijf uit Silicon Valley verdubbeld naar 1.95 miljard USD.
Volgens ThoughtSpot kan iedereen met haar AI-gedreven analytics platform snel en eenvoudig miljarden rijen data analyseren en binnen enkele seconden antwoorden krijgen. Met SpotIQ, de AI-engine van ThoughtSpot, kunnen gebruikers eenvoudig een onderwerp, keyword of grafiek aanklikken en het systeem genereert automatisch de duizenden queries die de gebruiker nodig heeft, maar zelf niet aan gedacht heeft. Met verschillende opties voor deployments hebben organisaties de flexibiliteit om te kiezen wanneer en hoe ze hun data inzetten voor search- en AI-gedreven analytics.
De Europese markt is een belangrijk onderdeel geweest van de go-to-market strategie van ThoughtSpot. Vlak na de start in Noord-Amerika opende het een kantoor in Londen. Het zag direct belangstelling van bedrijven in heel Europa. Met de uitbreiding naar Nederland kan het de groei in deze regio versnellen. Met de officiële start van ThoughtSpot in Nederland kan het bedrijf ook lokale ondersteuning bieden aan bestaande partners waaronder Wipro, FlexAnalytics en Merkle.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht