Jens Olivarius is half januari als Chief Marketing Officer bij Stibo Systems aan de slag gegaan. In zijn nieuwe rol is Olivarius (50) verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing en communicatie van de snelgroeiende Deense aanbieder van innovatieve masterdata management oplossingen.
Met dit nieuwe lid van het leiderschapsteam rekent CEO Niels Stenfeldt van Stibo Systems op de verdere wereldwijde groei van het bedrijf. “We zijn erg blij dat Jens Olivarius met ons meedoet. Hij is een echte marketingprofessional met een indrukwekkend track record”.
Jens Olivarius heeft meer dan 25 jaar ervaring in leidinggevende marketing- en verkoopposities in de IT-industrie. De afgelopen vijf jaar was hij de CMO van SimCorp, waar hij het bedrijf heeft geherpositioneerd, het merk heeft bijgewerkt en de digitale aanwezigheid heeft vergroot. Voordat hij bij SimCorp kwam werkte Olivarius 18 jaar bij SAS Institute in verschillende senior sales-, business development- en marketingfuncties. Daar heeft hij een diepgaand inzicht verworven in het belang van datakwaliteit. Tijdens zijn dienstverband bij SAS Institute bracht hij elf jaar door op het hoofdkantoor van SAS in North Carolina.
"Met de alomtegenwoordigheid en de groei van data is Stibo Systems naar mijn mening uitzonderlijk goed gepositioneerd om bedrijven te helpen bij het creëren van de benodigde transparantie om hun business te verbeteren, wat op zijn beurt een betere wereld voor ons allemaal zal creëren", zegt Olivarius.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht