03-01-2020

MicroStrategy presenteert Top-tien Enterprise Analytics-trends in 2020

Deel dit bericht

MicroStrategy heeft het rapport 10 Enterprise Analytics Trends to Watch in 2020 gepresenteerd. In samenwerking met toonaangevende analisten en influencers van Forrester, IDC, Constellation Research, Ventana Research en anderen, belicht de jaarlijkse MicroStrategy-compilatie trends en inzichten die variëren van AI en mobiele intelligentie, tot de explosie van gegevens en gegevensbronnen, tot enkele menselijke factoren inclusief een voorspeld tekort aan data- en analysetalent.

De tien trends voor enterprise-analyse die in 2020 moeten worden bekeken, zijn onder meer:

1. Deep Learning levert concurrentievoordeel op
"In 2020 zal de aandacht voor Deep Learning het verband zijn tussen weten en doen. Niet langer een modewoord, de pragmatische komst van Deep Learning om menselijk gedrag te voorspellen en te begrijpen is een disruptie in hoe bedrijven met informatie zullen presteren tegen hun concurrenten." - Frank J. Bernhard, Chief Data Officer en auteur "SHAPE — Digital Strategie door gegevens en analyses".

2. AutoML verbetert de ROI van Data Science-initiatieven
“Machine learning is een van de snelst evoluerende technologieën in de afgelopen jaren, en de vraag naar ontwikkeling in machine learning is exponentieel toegenomen. Deze snelle groei van oplossingen voor machine learning heeft geleid tot een vraag naar kant-en-klare modellen voor machine learning die gemakkelijk en zonder expertkennis kunnen worden gebruikt.” - Marcus Borba, oprichter en hoofdconsulent Borba Consulting.

3. De Semantic Graph wordt van cruciaal belang voor het leveren van bedrijfswaarde
“De Semantic Graph wordt de ruggengraat die gegevens en analyses ondersteunt in een constant veranderend gegevenslandschap. Organisaties die geen Semantic Graph gebruiken, lopen het risico de ROI van analytics te zien dalen door toenemende complexiteit en daaruit voortvloeiende organisatiekosten.” - Roxane Edjlali, Senior Director Product Management, MicroStrategy en voormalig Gartner-analist.

4. Menselijk inzicht wordt nog belangrijker naarmate gegevensvolumes toenemen
“Naarmate meer en meer kenniswerkers zich op hun gemak voelen bij het werken met data, moeten ze ook vertrouwd raken met data-etnografie, of de studie van waarop de data betrekking hebben, de context waarin ze zijn verzameld, en het inzicht dat alleen de data hen niet een compleet beeld zou kunnen geven.” - Chandana Gopal, onderzoeksdirecteur IDC.

5. Next-Gen Embedded Analytics versnelt de tijd naar inzicht
“Beknopte analyses geleverd in de context van specifieke applicaties en interfaces versnellen besluitvorming. Deze inbeddingsstijl en de samenstelling van beknopte, in-context analyses kunnen meer tijd vergen, maar met vorderingen zoals no-code en low-code development methoden zien we een toenemende acceptatie van inbedding.” - Doug Henschen, VP en hoofdanalist Constellation Research.

6. Combineren van gegevensbronnen wordt belangrijker
“We verwachten een voortdurende focus op datadiversiteit te zien. Organisaties hebben zelden één standaardplatform voor hun gegevens en analyses en er worden meerdere tools gebruikt om toegang tot de gegevens te krijgen. De noodzaak om deze gegevensbronnen te combineren zal alleen maar blijven groeien.” - David Menninger, SVP en onderzoeksdirecteur Ventana Research.

7. Datagestuurde bijscholing wordt een bedrijfsvereiste
"Enterprise-organisaties zullen hun aandacht niet alleen moeten richten op wervingsinspanningen voor topanalysetalent, maar ook op opleiding en bijscholing van huidige werknemers naarmate de behoefte aan datagestuurde besluitvorming toeneemt en het tekort aan talent groeit." - Hugh Owen, Executive Vice President Worldwide Education, MicroStrategy.

8. AI is er klaar voor
“Volgend jaar zullen meer zelfverzekerde CDO's en CIO's ervoor zorgen dat data science teams hebben wat ze nodig hebben op het gebied van data zodat ze 70 tot 90 procent van hun tijd kunnen besteden aan het modelleren van AI-use cases.” - Srividya Sridharan, Mike Gualteri, JP Gownder, Craig Le Clair, Ian Jacobs, Andrew Hogan; Predictions 2020: Artificial Intelligence—It’s Time to Turn the Artificial Into Reality (Checks), Forrester, October 30, 2019.

9. Mobiele intelligentie evolueert in 2020 en daarna
“De helft van de organisaties zal hun gebruik van mobiele apparaten opnieuw onderzoeken en concluderen dat hun technologie niet voldoende tegemoet komt aan de behoeften van hun werknemers. Hierdoor moeten ze een nieuwe generatie mobiele applicaties onderzoeken die een betere werkervaring en effectievere connectiviteit mogelijk maken voot de rest van de organisatie en aan klanten.” - Mark Smith, CEO en Chief Research Officer, Ventana Research.

10. De toekomst van Experience Management wordt mogelijk gemaakt door AI
“Terwijl apps door bedrijfsprocessen worden afgebroken tot headless microservices, zullen automatisering en informatie een grote rol spelen bij het creëren van grootschalige personalisatie en efficiëntie. De Intelligent Enterprise zal context en gegevens gebruiken om de beste acties aan te sturen.” - R. Wang, oprichter en hoofdanalist, Constellation Research.

Download hier het rapport van MicroStrategy: 10 Enterprise Analytics Trends To Watch In 2020.

Partners