MarketResponse International Group in Leusden neemt een belang van vijftig procent in leadgeneratiespecialist RealTime Lead Group in Amsterdam. Met deze deelname kan onderzoeksbureau SAMR, onderdeel van MarketResponse, de dienstverlening in het B2B-segment een krachtige impuls geven.
SAMR en de RealTime Lead Group werken al enkele jaren intensief samen. Dat heeft geresulteerd in de succesvolle SAMR LeadOptimizer, een zelflerende B2B-tool die op basis van data-analyse salesafdelingen voorziet van een permanente stroom steeds relevanter wordende businessleads. SAMR beschikte al over tools die gebaseerd zijn op geo-psychografische consumentendata tot op voordeurniveau, zoals het SAMR BSR-model. Deze profileringtechniek is nu ook beschikbaar voor bedrijven.
Uitbreiding datagedreven consultancy
Met deze deelname krijgt SAMR nu ook toegang tot de 150 miljoen B2B-bedrijven in meer dan 130 landen waarover RealTime Lead Group beschikt, zegt Jorgen Botermans, directeur van SAMR en MarketResponse. “Dat biedt veel mogelijkheden om onze op Nederlandse consumentendata gebaseerde portefeuille te verbreden naar een internationale B2B-dataportefeuille. De deelname past volledig in onze strategie om onze activiteiten op het gebied van data-gedreven consultancy sterk uit te breiden en te intensiveren”, aldus Botermans.
Directeur Rutger Vinke van RealTime Lead Group ziet in het partnership met SAMR de ideale mogelijkheid om wederzijdse kennis te bundelen, markten te combineren en nieuwe markten aan te boren, zowel nationaal als internationaal. “De ontwikkelingen in de markt bieden daartoe volop aanknopingspunten. Door het strategisch partnership met SAMR beschikken we nu over nog meer en specifiekere datakennis en data-intelligentie én over mogelijkheden om deze kennis in de markt te benutten. Daar komt bij dat SAMR het verkennen van de mogelijkheden van data-intelligentie sterk stimuleert”, zegt Vinke.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht