Esri Nederland, aanbieder in geografische informatiesystemen en 4orange, specialist op het gebied van AVG-goedgekeurde consumentendata zijn gestart met het aanbieden van intelligente kaartlagen.
Door het beschikbaar stellen van de 4orange Infobase, een database met socio-demografische en lifestyle kenmerken, komt voor Esri gebruikers een ruime keuze aan relevante variabelen op postcodeniveau beschikbaar.
“Door onze gebruikers de mogelijkheid te bieden om direct meer inzichten aan verzorgingsgebieden toe te voegen, is het mogelijk betere beslissingen te nemen als het gaat om bijvoorbeeld verspreidingsplannen, te benaderen doelgroepen of zogenoemde door-2-door campagnes. De huidige gebruikers van ArcGIS kunnen deze rijke gegevens nu al raadplegen in dashboards. Later dit jaar zal deze data beschikbaar worden om analyses mee te maken”, aldus Joris Bak, manager product consultancy en content bij Esri Nederland.
Mariëlle van der Zwan, partner bij 4orange legt verder uit: “Wij helpen organisaties al bijna 30 jaar bij het inzichtelijk maken van hun potentieel en bereik binnen verzorgingsgebieden. Dit doen wij aan de hand van verschillende modelleringstechnieken, onze unieke opgebouwde kennis van alle huishoudens in Nederland en beschikbare consumenten data. Door de samenwerking met Esri Nederland zijn wij in staat om deze informatie realtime op alle gewenste devices op een nieuwe manier visueel te maken.“
Voor wie bedoeld?
De samenwerking tussen 4orange en Esri Nederland biedt voor vele branches nieuwe mogelijkheden en oplossingen. Een paar voorbeelden:
• Non-profit organisaties: het visualiseren en kunnen benaderen van look-a-likes binnen Nederland
• Activatiebureaus: het uitstippelen van ‘ideale routes’ voor door-2-door activiteiten of straatwerving én direct via het device verslaglegging van de door-2-door activiteit kunnen maken!
• FMCG/ Retail/ E-tailers: klanten vs. potentieel inzichtelijk maken op basis van kenmerken op huishoudniveau.
• Automotive: visualisatie van de vestiging, de klanten en het potentieel (eigen merk/ vreemd merk)
• Gemeenten: inzicht in te ontwikkelen gebieden, risico wijken, maar ook doelgroep selectie met het oog op burgerparticipatie.
Bekijk hier een video.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht