SAP heeft bekend gemaakt dat de SAP Hybris-, Gigya-, and CallidusCloud-oplossingen samen verder gaan als SAP Customer Experience. Deze naam sluit beter aan bij de missie van SAP om met vertrouwde customer experiences bedrijven te helpen zich te onderscheiden.
Steeds meer organisaties houden zich bezig met het optimaliseren van de customer experience. Dit onderwerp staat dan ook vaker bovenaan de beleidsagenda. Beslissingen worden genomen met de consument in ogenschouw, waarbij een relatie met klanten opbouwen prioriteit blijkt. De juiste CRM-tool kan de transitie naar een klantgericht bedrijf vergemakkelijken. Dat SAP een belangrijke speler is op CRM-gebied, wordt nu ook weergegeven in de merknaam. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuwe customer experience suite: SAP C/4HANA. Deze suite biedt bedrijven de mogelijkheid om de complete customer experience te managen. Hiermee verschuift de focus binnen CRM van het automatiseren van sales naar het centraal zetten van de klant.
Customer experience centraal
Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience, vertelt over de naamsverandering: “Door een perfecte customer experience te bieden, kunnen bedrijven zich onderscheiden van de concurrentie. SAP biedt software-oplossingen die dit mogelijk maken. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze oplossingen eenvoudig zijn in gebruik. Voortaan staat de customer experience centraal in ons merk en dragen we onze identiteit naar buiten uit. SAP Hybris heet daarom vanaf nu SAP Customer Experience.”
Binnen SAP Customer Experience zijn er vijf onderscheidende cloud-diensten die de front office oplossingen van SAP vormen: SAP Marketing Cloud, SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud, SAP Commerce Cloud en SAP Customer Data Cloud.
Aankoop Coresystems
Naast de naamsverandering kondigt SAP Customer Experience ook de aankoop van Coresystems aan. Dit AI-gestuurde platform is nu onderdeel van de SAP Service Cloud. Het biedt de mogelijkheid om field service activiteiten vooraf te plannen in real time. Daarnaast voegt Coresystems een mobiele app toe die techneuten ondersteunt tijdens hun veldwerk, met installaties, onderhoud en reparaties.
De Bruijn is blij met deze uitbreiding van de SAP Service Cloud: “De combinatie van Coresystems met de Internet of Things oplossingen en asset netwerken van SAP, zorgt dat onze visie rondom een slimme organisatie nu ook werkelijkheid wordt voor customer services. Met deze software kunnen organisaties proactief handelen en reparaties uitvoeren voordat het probleem wordt opgemerkt door de gebruikers. Dit zorgt voor tevreden klanten en minder downtime. Met deze uitbreiding van ons portfolio verwachten we bij te kunnen dragen aan een nieuwe vorm van field services.”
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht