Sogeti is de eerste IT-dienstverlener in ons land die begin dit jaar de eerste 35 IT-professionals heeft opgeleid voor VeriSM. VeriSM is een nieuwe service management aanpak die eind vorig jaar is gelanceerd, gericht op het digitale tijdperk.
Afgelopen decennia waren ITIL, CobIT, BISL en Lean populaire managementmethodes. Nu digitalisering steeds meer het dagelijks leven bepaalt, komen werkwijzen zoals Agile, DevOps en SIAM op. De wereldwijd gelanceerde VeriSM-benadering helpt organisaties de juiste keuze te maken uit alle methodieken, in eerste instantie afgestemd op de klant, het type organisatie en de digitale transformatie die zij doormaken.
Benadering
VeriSM is meer een benadering dan een methodiek, waarbij governance aspecten en service management principes worden vastgesteld voor het leveren van een bepaald product of dienst. Dat kan alles zijn, van het leveren van levensmiddelen, advies of een jaarlijkse controle op bedrijfsresultaten tot een betaalapp. Deze nieuwste service management aanpak geeft een handvat hoe bestaande methodieken het beste in te zetten, samengesteld uit zowel technologische onderdelen (bijvoorbeeld de cloud, IoT, Machine Learning of blockchain) als bedrijfscomponenten.
“Omdat de inzet van IT onderdeel is van de gehele digitale transformatie van een organisatie, is het voor Sogeti-werknemers belangrijk dat ze niet alleen kennis hebben van IT-specifieke managementmethodes zoals DevOps en de inzet van Agile voor de ontwikkeling van kortcyclische digitale producten. Met de expertise van deze nieuwe service management benadering van VeriSM kunnen we klanten nog beter adviseren bij het maken van de juiste keuze voor de aanpak die bij het desbetreffende bedrijf of overheidsinstantie past. VeriSM is nog heel nieuw dus de tijd zal het leren of deze benadering al dan niet massaal wordt ingezet”, vertelt Jan Bouman, VeriSM pionier en Business Analyst Lead bij Sogeti.
VeriSM
VeriSM staat voor Value-driven (focus op de business), Evolving (actueel en blijft zich ontwikkelen), responsive (maatwerk) en integrated (verschillende manieren toepassen en integreren in de organisatie) Service Management.
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
23 mei 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze i...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
Deel dit bericht