IT-dienstverlener Centric neemt de Belgische retailspecialist Summit over. Summit biedt kassaoplossingen voor alle geledingen in de retailmarkt.
De overname van Summit past binnen de ambitie van Centric om haar positie op de Europese retailmarkt verder uit te breiden. Centric biedt haar klanten in de sector onder meer de innovatieve Omnichannel Retail Suite die de online en offline touchpoints van retailers met elkaar verbindt en zorgt voor een hoge klantbeleving en conversie. Met de overname van Summit wordt het bereik van de retailoplossingen van Centric in de retail verder vergroot. Het Summit-team verhuist in het eerste kwartaal van 2018 naar het Centric-kantoor in Oostkamp.
Modulair oplossingsplatform
Volgens CEO Karim Henkens van Centric is IT cruciaal voor een succesvolle toekomst van retailers. “Met onze diepgaande kennis van de branche en technologische ontwikkelingen helpen wij hen de IT-mogelijkheden optimaal te benutten. De betrokkenheid van onze medewerkers bij onze klanten zien we ook bij Summit. Zij passen bij het Centric DNA en we kijken ernaar uit hen te verwelkomen in ons team. Hiermee breiden we onze expertise uit en kunnen we nog meer het verschil maken voor onze klanten.”
CEO Filip Van Damme van Summit vult aan: “Wij streven er steeds naar onze klanten de best passende oplossingen op basis van innovatieve totaalconcepten uit één hand aan te bieden. Dit zowel voor ambitieuze zelfstandige ondernemers als voor grotere retail-organisaties. De in-house ontwikkelde Summit Retail Suite biedt retailers een modulair oplossingsplatform complementair aan de innovatieve Centric Omnichannel Retail Suite. Koppel daaraan onze retail knowhow en het inzicht in kritieke bedrijfsprocessen welke we doorheen de jaren en de verschillende succesvolle projecten hebben opgebouwd en de match met Centric is compleet.”
IT cruciaal
Consumenten eisen de beste prestaties en willen keer op keer verrast worden. Het dwingt retailers hun processen en businessmodellen doorlopend te optimaliseren. De invloed van de consument is daardoor merkbaar in de hele keten. In webshops en fysieke winkels, maar ook in distributiecentra, groothandels en bij transporteurs. Overal moeten prestaties omhoog en processen gestroomlijnd. Retailers stoeien dagelijks met deze uitdagingen. Eén ding staat daarbij volgens Centric vast: IT is cruciaal bij deze transitie en optimalisatie. Traditionele winkels moeten even slim en verbonden zijn als hun online equivalenten. Centric en Summit bieden samen een uitgebreid portfolio IT-producten.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht