Talend introduceert in samenwerking met Cloudera, Qlik en Keyrus de Customer Experience Excellence (C2X) oplossing voor een 360-graden klantoverzicht voor real-time personalisatie van elk klantcontact. C2X combineert historische-, realtime- en backend-data met geavanceerde analysemogelijkheden en Artificial Intelligence (AI). Dit stelt organisaties in staat om sneller te reageren op klantgedrag volgens de juiste personalisatiestrategie.
Volgens Ciaran Dynes, senior vice president Products bij Talend, staat de inzet van real-time informatie voor gepersonaliseerde klantervaringen voor veel organisaties nog in de kinderschoenen. “Hoewel veel bedrijven het belang inzien van een 360-graden klantoverzicht, beschikken maar weinig organisaties over accurate en actuele gegevens en de infrastructuur die nodig is voor een geïntegreerd resultaat. Dankzij onze samenwerking met Keyrus, Qlik en Cloudera kunnen bedrijven slagvaardige programma’s voor klantinteractie ontwikkelen die bijdragen aan duurzame klantbinding en een groter marktaandeel.”
Gartner stelt dat de vaardigheid waarmee merken klantdata verzamelen, integreren en analyseren bepalend is voor het vermogen om flexibeler, efficiënter en doeltreffender te zijn dan concurrenten. Bedrijven moeten elke klant tegenwoordig een ‘rode loper-ervaring’ bieden in de strijd om loyaliteit en marktaandeel. Volgens een recent rapport van McKinsey kunnen leiders op het gebied van klantervaring met geavanceerde analysemogelijkheden snelle inzichten opdoen om de klantloyaliteit en werknemerstevredenheid te bevorderen. Ook is het mogelijk een omzetverbetering van vijf tot tien procent te realiseren en de kosten met 15 tot 25 procent terug te dringen in twee tot drie jaar tijd. Het vergt echter geduld om de wereld door de ogen van de klant te zien en functionaliteiten te ontwikkelen die op een klantgerichte manier toegevoegde waarde creëren.
Integrale oplossing
C2X combineert de consulting-expertise voor data-intelligentie met big data-functionaliteiten van Keyrus, algoritmen voor machine learning en analysemogelijkheden van Cloudera, de geavanceerde discovery- en visualisatietechnologie van Qlik en Talend Data Fabric voor de uitgebreide functionaliteiten voor data-integratie. Deze integrale oplossing stelt bedrijven in staat om op eenvoudige wijze klantgerichte dataworkflows te ontwikkelen. Deze workflows gebruiken informatie van alle huidige en toekomstige omni-channel contactpunten met klanten, zoals winkels, callcenters, websites, e-mail, apps en social media. Bedrijven kunnen met C2X alle klantdata moeiteloos samenbrengen in één data lake. De oplossing past vervolgens geavanceerde analysemogelijkheden en AI toe om gebruikers te helpen met het voorspellen van het klantgedrag en om de juiste aanbevelingen te doen. Dit draagt bij aan een betere klantervaring en vergroot de kans op succesvolle transacties. Verkoopmedewerkers kunnen met C2X proactief te werk gaan bij elk klantcontact.
APRIL Technologies, leverancier van IT-oplossingen en onderdeel van APRIL Group, was een van de eerste bedrijven die een pilot met C2X uitvoerde. Dit project bleek een doorslaand succes. Denis Bourbon, directeur van GIE APRIL Technologies: “C2X biedt de APRIL Group drie belangrijke voordelen. Het eerste is de succesvolle inzet van geavanceerde big data-technologieën. Het tweede is de ontwikkeling van een krachtige business case, zodat APRIL Technologies kan optreden als big data-ambassadeur binnen de APRIL Group. Het derde is een krachtig technologieplatform dat flexibel genoeg is al onze toekomstige big data-projecten te ondersteunen. De combinatie van deze oplossingen helpt bedrijven om de band met klanten te intensiveren en hun omzet te vergroten.”
Meer informatie over de mogelijkheden en voordelen van de oplossing van Talend, Qlik, Cloudera en Keyrus voor het personaliseren van de klantervaring is hier beschikbaar.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht